۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
فلافلی‌ها از جوش‌شیرین استفاده نکنند

یک مشاور تغذیه گفت: جوش‌شیرین موجود در خمیر فلافل علاوه بر ایجاد بیماری‌های گوارشی، مانع از جذب آهن به بدن شود.

«گلزار مولایی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نخود جزء حبوبات با ارزش غذایی بالا است اما این ماده غذایی پرارزش به دلیل سرخ کردن با روغن چند بار مصرف و ترکیب شدن جوش‌شیرین با آن موجب نفخ می‌شود.

مشاور تغذیه بیمارستان طالقانی ایلام ادامه داد: حبوبات به دلیل وجود پروتئین از خانواده گوشت‌ها به شمار می‌رود و مصرف آن یک واحد گوشتی به شمار می‌آید به‌شرط آنکه در خمیر فلافل از جوش‌شیرین استفاده نشود.

مولایی با تأکید بر اینکه روغن چند بار مصرف و جوش‌شیرین حاوی خمیر فلافل عوارض به دنبال دارد، گفت: مصرف فلافل به‌صورت خانگی به دلیل روغن مصرفی سالم‌تر در زمان سرخ کردن و عدم استفاده از جوش‌شیرین برای چسبندگی توصیه می‌شود.

وی در مورد مصرف گوجه و خیار با فلافل، گفت: نخود حاوی مقدار کمی آهن است ازآنجایی‌که سبزیجات به‌ویژه گوجه دارای ویتامین سی است ،در هنگام مصرف با فلافل موجب آزاد شدن آهن موجود در نخود می‌شود و جذب آن برای بدن راحت‌تر می‌شود این در حالی است که جوش‌شیرین موجود در خمیر فلافل علاوه بر ایجاد بیماری‌های گوارشی، مانع از جذب آهن به بدن شود.

مولایی در مورد نفخ نخود و استفاده یا عدم استفاده فلافل برای افراد دارای بیماری‌های گوارشی، تصریح کرد: نفخ نخود زیاد نیست بخصوص اینکه نخود قبل از تبدیل شدن به خمیر فلافل به مدت 7 الی 8 ساعت در آب خیس می‌خورد در این وضعیت آب زردرنگی که از آن گرفته می‌شود حدود 60 الی 70 درصد نفخی نخود است که توصیه می‌شود افرادی که مشکل گوارش دارند با اعمال این روش از حبوبات استفاده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =