۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

در خبر ها خواندم که دکتر حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی اظهار علاقمندی کرده است که در تهران گذری به نام گذر سینما داشته باشیم. البته که شاکله این گذر موجود است و فقط منتظر قدری توجه و عنایت عملی است.

راسته خيابان انقلاب اسلامي و فلسطين بيش از نوزده پرده سينما در خود دارد. اين راسته با وجود دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامي، پژوهشگاه هنر، پژوهشگاه علوم انساني، جهاد دانشگاهي، خبرگزاري ايسنا و ايلنا، حضور چهارصد كتاب فروش و ناشر، پرشمارترين گذرگاه ايران به حساب مي آيد. بر اين ويژگي ها بيفزاييم كه تحولات اجتماعي سياسي شصت سال اخير ايران عمدتا در اين گذر گاه صورت بندي شده و بين ترتيب جايگاهي ويژه دارد.

براين مبنا با رسيدگي و تامين سامانه هاي تصويري، صوتي و نشيمن روزآمد سينما هاي : پارس داراي دو پرده نمايش، مركزي با پنج پرده نمايش، بهمن و سپيده هركدام با دو پرده نمايش، عصر جديد و فلسطين هركدام با سه پرده نمايش و سينماهاي پيام و فردوسي با يك پرده نمايش مي توان پيش از افول و از رونق افتادگي اين سينما ها به تحقق اين آرزو كمك كرد. بر اين ها بيفزاييم كه چندي است سازمان زيباسازي شهرداري تهران با آرام سازي و مرتب كردن نما و منظر و روشنايي خيابان انقلاب به جذابيت و رونق حضور انساني اين خيابان افزوده است. حالا بايد انتظار داشت در اين پهنه ي زنده و جوان خيابان انقلاب( به جاي الويت بخشيدن به تجهيز فرهنگسراهاي شهر هاي كم شمار به سامانه سينما) اين سينماهاي مركز تهران كه تاكنون زير بار تغيير ات بافت شهري جان بدر برده اند با گوشه چشمي از سوي سازمان سينمايي نونوار و احيا شوند.

آري جناب ايوبي ، گذر سينما هست منتظر عنايت و اراده شماست تا خود را نشان دهد!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =