جایزه ۱۰۰ هزار دلاری هوش مصنوعی برای فریب انسان باز هم بدون برنده ماند

در رقابتی سالانه چهار ربات چت در آزمونی برای هوش مصنوعی برای جا زدن خود به عنوان انسان رقابت کردند اما بار دیگر هیچکدام نتوانستند برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری شوند.

توانایی کامپیوترها در جا زدن خودشان به عنوان انسان یک آزمایش کلیدی در توسعه هوش مصنوعی است. جایزه Loebner به همین منظور در نظر گرفته شده و هر سال در رقابت برای به دست آوردن جایزه ۱۰۰ هزار دلاری سیستم‌های جدید هوش مصنوعی رونمایی می‌شوند.
در این رقابت داور به صورت همزمان با یک انسان و یک ربات‌،چت می‌کنند و باید تشخیص دهد که کدام یک از طرف‌هایش انسان نیست.

تورنیگ معتقد بود که اگر برنامه نوشته شود که بتواند ۳۰ درصد از افراد قضاوت دهنده را فریب دهد و خودش را به جای انسان جای بزند، تست تورینگ را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

 در سال ۲۰۱۴ به مناسبت تولد تورینگ رقابتی برگزار شد که طی آن خبرهایی از پیروزی ربات‌چتی که خود را جای یک پسر ۱۳ ساله به نام اوژن گوشتمن جا می‌زد و توسط روس‌ها برنامه‌نویسی شده بود به رسانه‌ها رسید. گفته می‌شد که این ربات چت ۳۳ درصد داورها را فریب داده اما بعدها این مسئله رد شد. 

این رقابت‌ها بر اساس اصول آزمایش تورینگ صورت می‌گیرد.این رقابت هر سال در پارک بلچلی محل کار آلن تورینگ دانشمند انگلیسی هوش مصنوعی برگزار شد. ربات چت به نام رز امسال توانست سه رقیب دیگر خود را شکست دهد و بهترین عمل‌کرد را داشت اما با ناتوانی در فریب دادن داورها جایزه ۱۰۰ هزار دلاری را به دست نیاورد.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    4 2
    تصویر درج شده فتوشاپ به نظر میرسه