خبرگزاری صدا و سیما به نقل از عضو شورای سیاست گذاری صنعت خودرو نوشت: باید در این صنعت همپای ترکیه و مالزی و دیگر کشورهای پیشرو حرکت کنیم.

عضو شورای سیاست گذاری صنعت خودرو با اشاره به اینکه ما باید وضعیت صنعت خودروی خود را نسبت به رتبه اقتصادی خود در جهان بسنجیم ، گفت: باید رتبه خودروسازی ایران در مقایسه با وضع اقتصادی کشور سنجید و نمی توان آن را با اقتصادهای توسعه یافته ارزیابی کرد.

خیری در حاشیه برگزاری دومین روز از دهمین نمایشگاه صنعت قطعه سازی خودرو افزود: این در حالی است که کشوری مانند آلمان با رتبه پنجم اقتصاد جهان رتبه سوم را در صنعت خودروسازی دارد.

وی با انتقاد از سیاست های دولت گذشته در صنایع مختلف از جمله خودرو گفت: باید با سیاست جدید و راهبردهای کلان در صنعت خودروسازی راه خود را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید وارد کلاس جهانی شویم و افق بلندمدت صنعت خودرو را ببینیم.

خیری گفت: تاکنون هیچ دولتی سند راهبردی صنعت خودرو را مصوب نکرده بود که این دولت آن را تدوین و مصوب کرد که اسم بزرگی برای تیم جدید صنعتی دولت است.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ نیروی انسانی متخصص و دانش ، پتانسیل خوبی دارد و هر چند نتوانستیم حتی در سال های قبل از تحریم از آن استفاده کنیم ، افزود: چرا نباید خودروهای صادراتی به عراق شماره نشود.

عضو شورای سیاست گذاری صنعت خودرو گفت: باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی افزود: بزرگترین هدف ما ارتقاء کیفیت برای پاسخگویی به بازار داخلی و صادرات در حوزه های جغرافیایی شمال ، جنوب ، شرق و غرب کشور در صنعت خودرو است.

خیری نمایشگاه امسال را در مقایسه با سال قبل کیفی دانست و گفت: باید در این صنعت همپای ترکیه و مالزی و دیگر کشورهای پیشرو حرکت کنیم.

وی به همکاری های آتی با خودروسازان معتبر جهانی اشاره کرد و افزود: ما باید حتی تفکراتمان را نیز با کیفیت کنیم تا در صنعت به پیشرفت برسیم.

بنابراین گزارش دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران دیروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران اغاز شد.

در این نمایشگاه بیش از 910 شرکت داخلی و خارجی؛ نوین ترین تجهیزات، صنایع و خدمات مرتبط با حوزه قطعات و مجموعه های خودرو را عرضه کرده اند که 421 شرکت داخلی و 489 شرکت نیز خارجی هستند.

در دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران علاوه بر شرکت های داخلی، شرکت هائی از 20 کشور؛ آلمان، ترکیه، ژاپن، ایتالیا، هند، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، بلژیک، چین، تایوان، تایلند،کره جنوبی، هلند، اتریش، دانمارک، امارات متحده عربی، استرالیا، بنگلادش، مالت نیز نوین ترین تولیدات و تجهیزات خودر را ارائه کرده اند.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    51 1
    این افق بلند مدت احتمالا به افق مریخه ..
  • ناصر DE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    18 0
    پس چرا پولی که میگیرن بیشتر از کشورهای دیگس
  • مهندس IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    12 0
    با هندوستان مقایسه کنیم خوبه ؟ یک نمونه : تویوتا یاریس
  • بی نام NL ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    11 1
    به تفاوت قیمت عجیب خودروهای صادراتی و نرخ فروش داخلی هم توجه نکنید پول بنزین در حد بنز بدین و پراید سه تومنی رو سی تومن بخرید و سوار شید باعشه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    21 0
    اگه با بزرگان خودرو سازی مقایسه نشیم که هیچ وقت پیشرفت نمیکنیم