دکتر محمود گلزاری در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، خانواده را به یک شرکت سهامی تشبیه کرده که هر دو شریک باید با رعایت شروطی، برای بهره مندی و دوام آن بکوشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بیان شرایط یک شرکت، می نویسد:

«افرادی هستند که بدون دوراندیشی، به کسانی نزدیک می‌شوند و قرار شرکت می‌گذارند که هماهنگی چندانی با آنها ندارند. پیوند شتاب‌زده‌ای که یکی از طرفین به خاطر فرار از وضع موجود و یا گرایش تندجسمی و احساسی برقرار کرده است چندان نمی‌پاید. کافی است چشم این شریک درمانده و یا احساساتی به یک آگهی پرزرق و برق تبلیغاتی بیفتد و یا سر راه او یک تاجرنمای وسوسه‌گر سبز بشود،‌ آن‌گاه بداخلاق و بهانه‌گیر می‌شود و رشتة محبت و همکاری را می‌گسلد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«در بین همه شرکت‌هایی که بشر در طول تاریخ پایه‌گذاری کرده است (که بعضی از آنها ده‌ها سال سابقه دارند و شعبه‌های زیادی در گوشه و کنار دنیا به وجود آورده‌اند) خانواده ریشه‌دارترین و مؤثرترین شرکتی است که خداوند حکیم زمینه‌اش را در فطرت بشر گذاشته و آن را یکی از نشانه‌های قدرت و حکمت خود برشمرده است. (سوره روم آیه 21) ‌اگر این شرکت بخواهد پابرجا بماند و بهره‌های خود را که همان فرزندان سالم و صالح هستند به جامعه بشری تقدیم کند،‌ زن و شوهر باید همان ویژگی‌هایی را داشته باشند که شریک‌های اصلی هر مؤسسه خوشنام، مفید و اثرگذار دارند. در غیر این صورت یا شرکت خانواده فرو می‌پاشد و یا دچار بحران‌های بزرگی می‌شود که به از بین رفتن سلامت جسمی،‌ روانی و اخلاقی همه اعضای آن می‌انجامد. اگر جوانی برای انتخاب شریک معیارهای درست و مناسبی نداشته باشد درهای ورودی شرکت را بر شیطان می‌گشاید تا او بیاید و دام‌هایش را بگستراند و سپس با گمراه کردن فرزندان، سهم خود را چند برابر برگیرد و نسل‌های کنونی و آینده را آسیب‌ده و آسیب‌رسان سازد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =