۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۶

درحالی که اعلام شده کمیسیون انتخابات عراق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور را امروز منتشر می سازد، گمانه زنی ها درباره نتایج انتخابات همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری الجوار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ورهبر ائتلاف میهنی عراق روز گذشته از احتمال اعتراض به نتایج انتخابات خبر داد.

 حکیم در دفتر خود در بغداد طی سخنانی اعلام داشت که طی گزارش مراقبین ائتلاف میهنی، این گروه بعد از ائتلاف دولت قانون مالکی با فاصله کمی در جای دوم قرار دارد، ولیست العراقیه وابسته به علاوی در جای سوم است. وی افزود اگر نتایج اعلام شده جز این باشد ائتلاف میهنی به نتایج انتخابات اعتراض خواهد کرد.
این درحالی است که لیست علاوی پیش از این خود را پیروز انتخابات اعلام کرده بود.

از طرفی رئیس کنگره ملی عراق ویکی از اعضای برجسته ائتلاف میهنی احمد چلبی نیز در اظهاراتی نسبت به اعلام نتایجی مغایر با گزارش مراقبین ائتلاف هشدار داد.

 در این بین قصی عبد الوهاب نامزد ائتلاف میهنی در انتخابات پارلمانی عراق از جریان صدر در یک کنفرانس خبری در بغداد گفت: طی گزارش 45 هزار مراقب ائتلاف میهنی در یازده استان بغداد، وبابل، ودیالى، والدیوانیة، وکربلاء، والنجف، واسط، وذی قار، ومیسان، والمثنى، والبصرة تا کنون این نتایج بدست آمده است: ائتلاف دولت قانون 1918123 رأی، الائتلاف میهنی به رهبری حکیم 1811412 رأی وائتلاف العراقیه به رهبری علاوی 666124 رأی. وی افزود این برآورد 85 % از آراء مأخوذه را شامل می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۰
    0 0
    پس میخواد انقلاب رنگی کنه