فرودگاه پیام البرز باید صادرات محور شود

به گزارش ایرنا-رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز گفت: فرودگاه پیام به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی می تواند به سکو و گلوگاه صادرات و اهرم توسعه اقتصادی کشور تبدیل شود.

شادروز رفیعی روز شنبه در چهارمین نشست کمیسیون بازرگانی اتاق البرز افزود:مشارکت بخش خصوصی در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های اصولی و نیز تسهیل در شرایط و قوانین سرمایه گذاری و حمایت ویژه و هدف دار از سرمایه گذاران توسعه و گسترش صادرات را در منطقه ویژه فرودگاه پیام را به همراه خواهد داشت.
وی با ذکر این نکته که فرودگاه پیام هم اکنون به پایگاه واردات کالا های خارجی مبدل شده، اظهار کرد: تقویت فرودگاه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نیازمند فراهم کردن زیر ساخت های مناسب ، تدوین قوانین و مقررات کارآمد با بهره گیری از تکنولوژی روز جذب سرمایه گذاری و مشارکت فعال بخش خصوصی است.
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز خاطرنشان کرد: در صورتی که فرودگاه پیام به یک منطقه اقتصادی ویژه صادرات محور تبدیل شود علاوه بر ایجاد تحول در توسعه کالاهای صادراتی استان و کشور در جهت کاهش نرخ بیکاری و انجام فعالیت های خدماتی مختلف نیز گام های مهمی برداشته خواهد شد.
رفیعی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده ای به وسعت سه هزارو600 هکتار
در اراضی 10 هزار هکتاری فرودگاه بین المللی پیام قرار دارد که می تواند موسسات و شرکت هایی از جمله انبار داری، بسته بندی، حمل و نقل، توزیع کالا، بانکداری، بیمه، تولید و مونتاژ محصولات، داد و ستدها و خدمات جانبی و مولد را در خود جای دهد.
وی ادامه داد: مسئولان منطقه پیام بایستی بخش خصوصی را به عنوان پتانسیل در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی برای منطقه مشارکت داده و با تسهیل شرایط و قوانین سرمایه گذاری زمینه حمایت هدف دار و زمان دار از فعالان و صادر کنندگان استان را مورد اهتمام جدی قرار دهند.
وی تاکید کرد: تنها راه تقویت منطقه ویژه پیام فراهم کردن زیر ساختها مناسب، تدوین قوانین کار آمد و به روز برای جذب سرمایه گذاریها و در نهایت فعالیت و مشارکت بخش خصوصی است.
***ضرورت تسهیل قوانین سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام
همچنین در ادامه این نشست محمد باقر رضوی تقوی نایب رئیس کمیسیون بازرگانی بازرگانی اظهار کرد: موانع موجود در واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از مهمترین مشکلات منطقه است که مانع جذب سرمایه گذار می شود.
وی اضافه کرد: هزینه اجاره سوله، عوارض سالانه بالا از دیگر مشکلاتی است که مانع جذب سرمایه گذاری می شود.
وی تاکید کرد:تسهیل قوانین سرمایه گذاری در این منطقه ضروری است و باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
علی رمضانی یکی دیگر از اعضای کمیسیون بازرگانی پیشنهاد کرد:انبارهایی به صورت عمومی، موقت و زمان بندی شده در اختیار تولید کنندگان و صادر کنندگان قرار گیرد.

***جذب سرمایه گذار برای منطقه ویژه پیام
در ادامه این نشست علیرضا نوروزی فر معاون مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام
گزارش های از امکانات، تجهیزات، عملکرد و ویژگیهای این منطقه ارایه داد.
وی با اشاره به اینکه 70 قرارداد سرمایه گذاری تا کنون با منطقه اقتصادی پیام منعقد شده گفت: این از این سرمایه گذاری های انجام شده فقط 30 مورد ان به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد:در زمینه سرمایه گذای خارجی از سال 92 به بعد هفت سرمایه گذاری انجام شده است.
نوروزی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پیام برای همکاری با بخش خصوصی ، مشارکت و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در این منطقه آمادگی دارد.
وی به دست اندرکاران تولید ،سرمایه گذاری و صادرات استان توصیه کرد: برای همکاری با این منطقه و توسعه صادرات محصولاتشان از این طریق اقدام نمایند.
همچنین محمدی شیخ الاسلامی مدیر کل بازرگانی فرودگاه پیام به سوالات اعضای پاسخ و همچنین درباره چگونگی سرمایه گذاری،محصولات صادراتی، رونق بازار صادرات مطالبی ارایه کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =