ایسنا نوشت: رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از آغاز مجدد ساخت و ساز در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران خبر داد.

احمد حکیمی‌پور با اعلام فعالیت مجدد ساخت و ساز غیرمجاز در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، گفت: در تعطیلات نوروز بر اساس گزارشات مردمی متوجه شدیم که مسئولان دانشکده داروسازی در اقدامی غیرقانونی اقدام به بارگذاری یک طبقه جدید بر روی سازه دانشگاه کردند.

او با بیان اینکه دانشگاه تهران مجموعه‌ای است که در لیست سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک مجموعه فاخر ثبت شده است، گفت: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز، تغییر کاربری و بارگذاری ممنوع است.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه چندی پیش معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: بنا به پیگیری‌های صورت گرفته شهرداری، ساخت و ساز در این دانشکده متوقف شده است، گفت: متاسفانه بار دیگر باخبر شدیم که مسئولان دانشکده داروسازی مجددا اقدام به شروع ساخت و ساز در دانشکده داروسازی کرده‌اند.

حکیمی‌پور با بیان اینکه هرگونه مداخله در این بنای تاریخی باید با نظارت و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی باشد، گفت: هرگونه مداخله جزئی در بناهایی که ثبت میراث فرهنگی دارند، ممنوع است و سازمان میراث فرهنگی نیز نسبت به این موضوع اعتراض خود را بیان کرده است.

رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نیز از ارسال نامه‌ای به شهرداری منطقه ۶ خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده است که شهرداری باید جلوی این فعالیت در عرصه دانشگاه تهران را بگیرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =