۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

سال گذشته تنها 34 درصد اعتبارات عمرانی استان همدان تخصیص پیدا کرد، در این شرایط، پیمانکاران برای تأمین مالی و اعتباری خود از بازار آزاد پول تأمین می‌کنند که باید با سود بیش از 90 درصد بازپرداخت کنند و این امر سبب ایجاد مشکلات بسیار برای این واحدها شده است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مرتضی اسکندری، رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان که در دیدار با روسای بانک های استان سخن می گفت از بیکاری 70 درصد پیمانکاران این استان خبر داد و گفت: بانک‌ها با پرداخت تسهیلات خلاء کمبود اعتبارات عمرانی را جبران کنند.

وی افزود: متاسفانه در این وضعیت پروژه‌های مسکن و پیمانکاری این استان با رکود مواجه شده است.

اسکندری 30درصد مابقی پیمانکاران را نیز نیمه‌فعال اعلام کرد که با مشکلات بسیاری برخی پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه پرداخت تسهیلات ندارند، تاکید کرد: متأسفانه بانک‌های استان همدان بخشنامه‌ها را پنهان کرده و در اختیار سندیکاها قرار نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی استان همدان با اعلام اینکه سه ماه از سال می‌گذارد ولی اعتبارات عمرانی تخصیص نیافته است، گفت: تا پایان تیرماه پولی برای پروژه‌های عمرانی تخصیص نمی‌یابد و اگر این روند ادامه داشته باشد فصل کاری در استان همدان از دست خواهد رفت.

اسکندری با اعلام اینکه بانک‌ها با پرداخت تسهیلات خلاء کمبود اعتبارات عمرانی را جبران کنند، افزود: بستری فراهم شود تا از طریق بانک‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین اعتبار شده و به اتمام برسند و سپس از محل اعتبارات عمرانی تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها از اصل مشتری‌مداری غافل هستند، گفت: اعلام شده بهره بانکی از 28 درصد به 21 درصد کاهش یابد که متأسفانه در عمل این اتفاق رخ نداده و بانک‌ها برای جبران کاهش سود بانکی 20 تا 30 درصد از مبلغ وام را در اختیار می‌گیرد که سود 28 درصد جبران شود.

ناصر خاکی زاده، نایب رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان نیز در این جلسه از کاهش 35 درصدی خرید و فروش در بخش مسکن خبر داد و گفت: خرید و فروش مسکن از 95 هزار و 200 واحد در اردیبهشت ماه سال گذشته به 60 هزار واحد در سال 95 کاهش یافته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =