معوقات 7000 میلیارد ریالی بانک های استان همدان

برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی باید مسائل را ریشه‌ای حل کرد، چرا که در حال حاضر نرخ تمام شده پول در استان همان 21.7 درصد و نرخ مؤثر تسهیلات 19 درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ امیر توماسی، رئیس اداره امور شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان میزان معوقات بانک‌های همدان را 7000 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بانک‌های همدان منابعی برای انجام تکالیف خود ندارند.

وی که در دیدار با رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان سخن می گفت با اشاره به اینکه بانک‌ها 87 درصد بار تأمین اعتباری بخش تولیدی را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: به بانک‌های استان همدان اجازه داده شده که 70 درصد منابع در اختیار را مصرف کنند ولی در حال حاضر 83 درصد از منابع استانی مصرف شده که بابت این مازاد مصرف باید 34 درصد جریمه به بانک مرکزی پرداخت کنیم.

توماسی با بیان اینکه بانک‌های استانی مجری بوده و هر آنچه دستورالعمل ابلاغ شود باید اجرایی کنند، تصریح کرد: مدیران بانک‌های دولتی دغدغه فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی استان همدان را دارند.


دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه بانک ملی استان همدان از عملیات بانکی زیان داشته است، گفت: سال گذشته 194 میلیارد ریال از محل عملیات بانکی در استان همدان زیان داشتیم ولی بانک ملی در کل کشور زیان نداده چراکه فعالیت شرکت‌های اقماری و زیرمجموعه بانک از این اقدام جلوگیری کرده است.

وی با اعلام اینکه 80 درصد منابع در استان همدان گران قیمت و مابقی ارزان قمت هستند، اظهار داشت: بانک‌های استان همدان در پرداخت وام ازدواج با مبلغ قبلی مشکل داشتند که متأسفانه در حال حاضر 3.5 برابر افزایش داشته که باید منطقی پشت آن باشد.

توماسی میزان منابع و مصارف استان همدان را به ترتیب 74 هزار میلیارد ریال و 64 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر معوقات بانک‌های استان همدان نزدیک به 7 هزار میلیارد ریال است.

وی با اعلام اینکه منابعی در بانک‌های دولتی همدان نیست که بتوانند وظایف و تکالیف خود را انجام دهند، یادآور شد: رقابت نابرابر بوده و منابع به سمت بانک‌های خصوصی رفته که نسبت به این موضوع معترض هستیم.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =