قرار بود 30 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد ولی متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد، و متاسفانه کالاهای چینی نیز در کشور به شدت افزایش یافت و واحدهای تولیدی با مشکلات بسیاری مواجه شده و امروز شاهد این هستیم تعدادی از آنها زمین‌گیر و یا تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان، که ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: کار بخش دولتی و مدیران تنها تا زمان معرفی طرح‌ها به بانک نیست، و مدیران دستگاه‌ها باید با پیگیری‌های لازم تا زمان آغاز به کار و انجام تولید، واحد را دنبال کنند.

وی گفت: به دنبال دور ریختن پول بانک برای واحدهای تولیدی و صنعتی نیستیم بلکه باید واحدهای تولیدی را عملیاتی کرد.

استاندار با اعلام اینکه نزدیک به 30 جلسه در 6 ماهه گذشته برگزار شده و سرمایه‌گذار پتروشیمی هگمتانه همکاری مناسبی با ما نداشت، خاطرنشان کرد: طرف ایتالیایی افراد، حقه‌بازی بودند که مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه تحمل کارشکنی و برخی بحث‌هایی که سبب کندی مدیران می‌شود را ندارم، تصریح کرد: باید زمینه را برای فعالیت با شجاعت مدیران بویژه مدیران بانکها، فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده در اختیار بانک‌هاست، گفت: 54 واحد تولیدی از سوی بانک‌ها تملیک شده و بعید می‌دانم واحدی از این تعداد فعال باشد.

نیکبخت، یادآور شد : دولت اعلام کرده طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را براساس مزایده واگذار کرده و تا 80 درصد قیمت تمام شده و براساس اعلام کارشناس تخفیف دهند که نوعی حراج است.

رئیس دستگاه اجرایی استان، با اشاره به اینکه عامل اصلی اشتغال و تولید در استان همدان و کشور بانک‌ها هستند، بیان کرد: مدیران بانک‌ها اگر نظر و پیشنهادی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دارند ارائه دهند.

وی گفت: متاسفانه بانک‌های خصوصی سپرده‌های استان همدان را به سایر استان‌ها برای سرمایه‌گذاری منتقل می‌کنند چراکه مردم همدان به سبب بهره بالا از این سرمایه استفاده نمی‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینک بانک مرکزی در زمینه نظارت بیشتر بر بانک‌های خصوصی و تعیین سود در راستای کمک به تولید تصمیمی خواهد داشت، افزود: متاسفانه بانک‌های خصوصی سرمایه خود را در بخش خدمات استفاده کرده و در حوزه بازرگانی مولد سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه از سوی برخی شرکت‌های خدمات‌رسان دیده شده که برخی واحدهای تولیدی استان همدان را بدون هرگونه هماهنگی با فرماندار، استاندار، رئیس سازمان صنعت و معدن و معاون استاندار گاز واحد تولیدی را قطع کردند.

نیکبخت عنوان کرد: شرکت گاز در نهاوند گاز کارخانه روغن نهاوند را به سبب خسارت و گاز سیمان هگمتان وارد کردند که قطع کردن گاز این واحدها خسارت وارد می‌کند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان بدون هماهنگی استاندار و فرماندار گاز، آب یا برق واحدهای تولیدی را قطع نکنند، گفت: به شرکت گاز اعلام شد اگر یک بار دیگر هر شرکت خدمات‌رسانی بدون اجازه فرماندار و استاندار بخواهد گاز واحد تولیدی را قطع کند اجازه نمی‌دهم مدیر در آن واحد باشد.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق 85 میلیارد تومان طلب دارد، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت برق به سبب همراهی با بخش تولید برق واحد تولیدی را قطع نمی‌کند ولی آیا مدیر آن شرکت اینقدر نادان و بی‌سلیقه هستید که بخاطر بدهی یک ماهه، گاز این واحدهای تولیدی قطع شود.

نیک بخت با بیان اینکه مدیریت شرکت گاز با این اقدامات در حال زیرسوال رفتن است، گفت: برخی از زیردستان مدیرعامل شرکت گاز وی را دور می‌زنند که عملکرد مدیرعامل شرکت گاز را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اصول اساسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: دستگاه‌های متولی آمار واحدهای تعطیل را تهیه و اعلام کنند چراکه هربار در این باره سوال می‌شود از تهیه شدن آمار خبر می‌دهند ولی متاسفانه به بنده ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید از راستی‌آزمایی آمار بیمه‌شدگان توسط رسانه‌های برای رفع نواقص برطرف کند، تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا از هر راه و کانالی برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم و باید از زحمت خبرنگاران در این زمینه قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه عیب و ایراداتی که از سوی رسانه‌ها اعلام شده باید شناسایی و مطرح شود، گفت: باید زمینه‌های خدمت را برای کار و اشتغال فراهم کنیم و بنده به رسانه‌ها اعتماد داشته ولی هنوز نظری از آنها در این خصوص دریافت نکرده ام.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =