هر دولتی که در نظام اسلامی روی کار بیاید و خوب کار کند به حساب روحانیت نوشته خواهد شد چرا که مردم دولت را برآمده از روحانیت می دانند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان که روز چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ و در جمع روحانیون استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: روحانیت همواره رسالت بزرگ و ارزشمند هدایت انسان ها در مسایل اجتماعی ، سیاسی و دینی را عهده دار بوده اما در دهه 30 و 40 ، روحانیت علاوه بر رسالت ها که جزو ذات روحانیت بوده در راهنمایی و هدایت جوانان وارد فعالیت میدانی شد.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی که رهبری آن را امام خمینی(ره) بر عهده گرفت همسو با ایشان جامعه روحانیت قبل از سال 40 و بعد از آن سال فریاد کرده و مردم را به استمداد طلبیدند و با تعصبی که مردم به روحانیت داشتند در عین ناباوری دنیا، رژیم مسلح شاهنشاهی توسط روحانیت و مردم نابود شد.


استاندار همدان تاکید کرد: در آن زمان با حمایت مردم مسلمان، انقلاب پیروز شد و هم اکنون نیز جامعه روحانیت در حفظ و استقرار نظام اسلامی نقش اساسی را عهده دار است.

نیکبخت خطاب به روحانیون تصریح کرد: آنجا که لازم به ارشاد است نقد کنید و هر جا لازم به تشویق بود هدایت کنید، چرا که دولت از آن شما و شما از آن دولت هستید.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از همه دولت ها حمایت کرده اند یادآور شد: در رابطه با مسائل انرژی هسته ای برخی می گویند برجام چیزی نداشته در حالیکه مقام معظم رهبری هفته گذشته در بازدید از دانشگاه افسری امام حسین(ع) فرمودند که در مذاکرات با اقتدار خودمان امتیاز گرفتیم و کسی این امتیاز را به ما نداد.

نیکبخت در ادامه گفت: قول می دهم اقتصاد مقاومتی در این استان بهتر از همه استان ها حل شود؛ در چشم انداز باید به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم که لازمه آن سرمایه گذاری 70 میلیارد دلاری و 900 هزار میلیارد تومان در هر سال است.

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات اشتغال و کشاورزی باید بخش خصوصی وارد شود چرا که دولت مجاز به سرمایه گذاری نیست و اشتغال را سرمایه گذاری حل می کند، دولت تنها موظف است طبق اصل 44 شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =