در دولت نهم و دهم، بانک‌ها زمین‌گیر شدند، که هم اکنون با شرایط موجود چاره‌ای جز تامین اعتبار فعالان اقتصادی از طریق بانک‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ علی اصغر زبردست، رئیس اتاق بازرگانی همدان که در دیدار با روسای بانک های استان سخن می گفت از بانک‎ها خواست برای حرکت چرخ اقتصادی و تولیدی استان کمک لازم را داشته باشند و افزود: متأسفانه سیستم اداری کشور توجه چندانی به مشکلات فعالان اقتصادی و مالکان واحدهای تولیدی ندارد.

وی با اشاره به اینکه با شرایط فعلی، امیدی برای تأمین مالی منابع در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مدیریت استان باید نسبت به تأمین اعتباری واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی از طریق بانک‌ها اقدام و تلاش کند.


رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از پیگیری مسائل تامین اعتباری بانکی از طریق اتاق بازرگانی ایران خبر داد و افزود: رکود اقتصادی باعث شده چاره‎ای جز تأمین اعتباری فعالان اقتصادی از طریق بانک‎ها نداشته باشیم اما باید مسیر آن در استان تسهیل و هموار شود.

وی ضمن اینکه از بانک‎ها خواست برای حرکت چرخ اقتصادی و تولیدی استان همدان کمک کنند، افزود: مسیر توسعه‌ای استان، نیازمند تامین اعتبار از سوی بانک‏‎هاست در غیر این صورت نباید انتظاری از فعالیت توسعه‎ای واحدهای تولیدی و اقتصادی استان داشت.

زبردست 80 درصد مشکلات حوزه تولید و اقتصاد را مربوط به مشکلات داخلی و مسائل بانکی و بیمه‌ای دانست و ضمن درخواست از دولت برای حل آن گفت: با برجام 20 درصد مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

وی از پیگیری مسائل مربوط به بانک‌های خصوصی در اتاق بازرگانی ایران خبر داد و با بیان اینکه برخی از مشکلات آنها قابل طرح در این جلسه نیست، خواستار توجه به این امر شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از بانک‎ها خواست نسبت به طرح مسائل و مشکلات خود اقدام کنند تا نسبت به آن چاره‏‌اندیشی شود، افزود: متأسفانه سیستم اداری کشور خود را جای فعالان اقتصادی و مالکان واحدهای تولیدی قرار نمی‌دهند تا از مشکلات آنها مطلع شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =