۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: به دلیل بیماری وبا در عراق امسال بیشتر نگران ورود این بیماری به همدان هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: وضعیت نامناسب میدان هگمتانه به ویژه در خصوص ذبح مرغ و ایجاد آلودگی در محیط، ساماندهی این محل در کنترل بروز بیماری آنفولانزای پرندگان را لازم دانست.

وی با اشاره به لزوم جایگزینی سیستم گندزدایی آب استخرها، یادآور شد: در این خصوص به سازمان‌های مربوطه دستورالعمل های لازم ابلاغ شده است.

خیراندیش، با بیان اینکه ضد عفونی آب استخرها به روش کلر انجام می‌شود که باید به الکترولیز نمک تغییر کند، گفت: ضد عفونی به روش کلر عوارضی دارد بنابراین باید در راستای حفظ سلامت شهروندان ضد عفونی به روش الکترولیز نمک مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه این کار نیاز به زمان دارد و بخش خصوصی و دولتی باید وارد کار شوند، تصریح کرد: طی یک ماه اخیر تنها دانشگاه بوعلی سینا مجهز به سیستم الکترولیز نمک شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از کپسول گاز کلر در استخرها معضل است و امکان انفجار آن یا مسمومیت افراد وجود دارد، تاکید کرد: ابلاغیه وزارت بهداشت است که تمام استخرها مجهز به سیستم الکترولیز نمک شوند.

خیراندیش با اشاره به احتمال شیوع بیماری «التور» به ویژه با ورود به فصل گرما، کنترل و پیشگیری از این بیماری روده‌ای را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امسال در بحث بیماری التور بیشتر نگرانیم چراکه به دلیل وجود این بیماری در کشور عراق اگر مراقبت‌ها جدی گرفته نشود امکان انتقال به استان نیز وجود دارد.

وی با اهمیت به همکاری درون‌بخشی و برون‌بخشی در کنترل این بیماری افزود: اگر بیماری در مرحله اول شناسایی نشود و به مرحله حاد برسد طی 24 ساعت فرد را از پای درمی‎آورد که باید همکاری‌ها صورت گیرد تا در صورت بروز اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار داشت: از فروردین امسال موارد مثبت بیماری در کشور عراق گزارش شده و احتمال ورود آن به استان از طریق مسافرت‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی دستورالعمل وزارت بهداشت، در صورت شیوع بیماری؛ تمام بخش‌های بیمارستانی باید در اختیار حل مشکل قرار گیرد، گفت: همدان در طول تابستان پذیرای بسیاری از مسافران است؛ آنهایی که از جنوب کشور به استان می‌آیند به دلیل نزدیکی به کشورهای مستعد بیماری، با این بیماری درگیر هستند.

خیراندیش با بیان اینکه موردی از بیماری وبا در استان گزارش نشده و سال 84 آخرین اپیدمی این بیماری در استان بوده است، افزود: در کنترل این بیماری در استان بسیار تلاش شده که بسیار قابل تقدیر است.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از راه‌های ورود بیماری از طریق مواد غذایی آلوده است، جمع‌آوری اغذیه‎فروشی‌های سیار سطح شهر را لازم دانست و گفت: در نیروی انتظامی باید یگان امداد در ساماندهی و برخورد این واحدها وارد عمل شود.


خبر آنلاین در آخر این گزارش یادآور می شود ؛ میدان هگمتانه همدان روزانه شاهد تردد صدها گردشگر و توریست از اقصی نقاط ایران و جهان است و فروش و کشتار پرندگان در حاشیه این میدان، زیبایی های این منطقه گردشگری رو تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =