اگر مردم مسجد را پناهگاه و محل امن خود تلقی کنند بسیاری از آسیب‌هایی که با آن‌ها مواجه هستیم مرتفع می‌شود و در حقیقت مسجد هر محله باید تقویت‌کننده بنیان‌های فرهنگی آن مکان باشد که نسل جوان با شیفتگی و علاقه خاصی جذب مسجد شوند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از آمادگی هزار و 600 مسجد همدان برای میزبانی از مهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: 

شرط حضور در مهمانی الهی فقط تحمل گرسنگی نیست، آراسته شدن انسان به فضائل اخلاقی ، دوری از غیبت، تهمت ، گناه و.... و همچنین توجه به نماز اول وقت از برخی شرایط روزه دار واقعی خواهد بود.


وی افزود: نباید کارکرد مسجد را فقط در بعد عبادی آن منحصر کرد، بلکه باید به کارکرد آموزشی، فرهنگی و عبادی آن نیز توجه داشت.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: در ایام ماه رمضان برگزاری کلاس های آموزش روخوانی، روان خوانی، جزء خوانی، تفسیر و محافل انس با قرآن کریم در مراکز قرآنی شهری و روستایی با حضور فعالان عرصه قرآنی برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام دشتکی با تاکید بر ترویج معنویت در بین نسل جوان جامعه گفت: با تلاش برای جذب جوانان به سوی مساجد و تعامل و صمیمیت بیشتر آنان با ائمه جماعات می توان، آنها را در فعالیتهای دینی ، مذهبی و فرهنگی مشارکت داد.

وی با بیان اینکه مساجد مقدس ترین و بهترین جایگاه اقامه نماز و محل اجتماع میهمانان خدا هستند، تاکید کرد : مسجد خانه ارجمندی است که خداوند به بزرگداشت آن فرمان داده و احترام و بزرگداشت مسجد، تعظیم شعایر الهی و تلاش در راه عمران، آبادانی و پاکیزگی آن، نشانه ایمان به خدا است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =