۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
البرز رتبه دار تردد خودرو در کشور است

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به وجود 18 درصد ترافیک جاده ای در راه های این استان گفت: راه های البرز با تردد یک هزارو 460 دستگاه خودرو در ساعت رتبه نخست تردد جاده ای را در کشور به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سرهنگ رضا اکبری در نشست هم اندیشی رسانه ها و مسئولان انتظامی و حمل و نقل استان البرز که در ستاد فرماندهی پلیس استان برگزارشد، افزود: پس از البرز ، استان تهران با 940تردد خودرویی در ساعت رتبه دوم کشورا به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: به رغم ترافیک سنگین در البرز ، زیرساخت های ترافیکی در این استان به ویژه در کلانشهر کرج مهیا نیست.
رئیس پلیس راه البرز گفت: نبود جاده کمربندی ، کمبود تقاطع های غیر همسطح ، کمبود پل های هوایی و زیر گذر عابر پیاده در استان از دیگر مشکلاتی است که نیاز به چاره جویی دارد.
اکبری با بیان اینکه آزاد راه تهران - کرج - قزوین از محدوده شهری مرکز استان البرز می گذرد ، افزود: به رغم اینکه 13 کیلومتر از این آزاد راه در محدوده شهری کرج قرار دارد اما کمبود پل های هوایی یا زیرگذر برای تردد عابران ، در سال های اخیر حوادث ناگواری رخ داده و بطور میانگین هر ماه حدود 35 نفر در این محدوده جان خود را از دست می دهند
وی با تاکید براین نکته که باید اعتبارات بخش حمل ونقل و راهداری استان افزایش یابد ، گفت: ایمن سازی راه ها از مهمترین نیازهادر البرز به شمار می رود.
رئیس پلیس راه البرز اظهار داشت: پل حصارک کرج یکی از معضلات و گره های ترافیکی است ضمن آنکه پایانه شهید کلانتری نیز جوابگوی خیل مسافران نیست و در این مکان هم مشکلاتی وجود دارد.
اکبری تردد فراوان خودروها در جاده های استان البرز را از عوامل فرسودگی و استهلاک سریع راه ها دانست و گفت: برای کاهش این استهلاک نیاز به توسعه راه ها و فرهنگ سازی داریم.
این مسئول کمبود سیستم های هوشمند کنترل ترافیک و هشدار دهنده در زمینه سقوط بهمن در راه های کوهستانی به ویژه جاده کرج - چالوس از مشکلات ترافیکی استان دانست ، اظهار داشت: انتظار می رود با نصب این سیستم ها توسط دستگاه های اجرایی برای ایمن سازی مسافرت ها گام اساسی برداشته شود.
اکبری ، وجود دستفروشان در حاشیه آزاد راه تهران - کرج - قزوین را از معضلات اجتماعی در استان البرز دانست و گفت: جمع آوری این افراد به کاهش حوادث و روان سازی ترافیک در محدوده عوارضی سابق درحصارک کرج کمک خواهد کرد.
وی آمارترددها در 224 روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت 332میلیون و 227 هزارو406 تردد جاده ای در راه های البرز انجام گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد افزایش نشان می دهد.
رئیس پلیس راه البرز گفت: دراین مدت تعداد تصادف های منجر به مرگ در راه های البرز 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
این مسئول یادآور شد: پارسال 127 فقره تصادف منجر به مرگ در راه های البرز رخ داد که امسال به 100 فقره رسید که در سال جاری 132 نفر در این راه های جان باختند در حالیکه سال گذشته 138 نفر کشته شدند.
همچنین سرهنگ همایون شریفی رئیس پلیس راهور استان البرز به مشکلات ترافیک شهری استان اشاره کرد و گفت: عدم تناسب فواصل تقاطع ها در کرج و کمبود تقاطع های غیر همسطح سبب افزایش حوادث در این کلانشهر شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری کرج در بخش تقاطع های غیرهمسطح اکنون وارد مرحله خوبی از فعالیت ها رسیده است، اظهار داشت: نبود سیستم حمل ونقل مناسب عمومی و بی آر تی مشکلات ترافیکی کرج را مضاعف کرده ضمن آنکه پروژه قطار شهری کرج به رویا تبدیل شده است.
شریفی ، اجرای طرح زوج وفرد را از نیازهای کلانشهر کرج دانست و گفت: ایجادپارک ومتر و پارکبان از نیازهای اساسی این کلانشهر برای روان سازی ترافیک است.
شریفی گفت: شهرداری کرج به جای احداث پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر اقدام به راه اندازی پارک ومتر برای توقف خودروها کند.
این مسئول اظهار داشت : برای از اصناف و کسبه با توقف شبانه روزی خودروهای خود در خیابان ها ، سبب تضییع حقوق دیگر شهروندان شده اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: نبود سیستم های هوشمند کنترل ترافیک و تجهیزات الکترونیکی بر مشکلات ترافیکی کرج افزوده است.
وی آلودگی هوا را از پیامدهای ترافیکی در البرز دانست و گفت : باید در این زمینه با کمک رسانه ها و مردم فرهنگ سازی شود.
وی کمبود پل عابر پیاده را از عوامل حادثه در کرج و دیگر های استان دانست و افزود: متاسفانه تاکنون اقدام موثر برای امنیت عابران در استان به ویژه کرج انجام نشده است.
ابوالفضل باقرنیا مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز در این نشست اظهار داشت:از حدود 210 هزار خودرو که از تهران به سمت استان البرز حرکت می کنند 60 درصد آنها وارد شهر کرج می شود که این امر بیانگر بالابودن ترافیک بین 2 کلانشهر کرج و تهران است.
وی افزود: تراکم جاده ای در استان البرز 30 درصد است که بیشترین میزان جاده ها به نسبت مساحت استان داریم لیکن حجم ترافیک بالا است و باید فرهنگ سازی صورت گیرد.
رئیس پلیس راه استان البرز اظهار داشت: هرقدر جاده ها توسعه پیدا کند باز به فرهنگ سازی نیاز داریم .

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =