معاون وزیر بهداشت: سالانه ۷۰۰ هزار نفر به علت بیماری دچار فقر می شدند

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در همدان گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت سالانه 700 هزار نفر به دلیل مشکلات مربوط به بیماری‌ها فقیر می‌شدند ولی در حال حاضر این وضعیت بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ هادی ایازی، که در مراسم اختتامیه همایش تاثیر رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: کسی که دچار فقر می‌شود با آسیب‌های اجتماعی نیز درگیر است، و این فقر و بیکاری در آسیب‌های اجتماعی موثر بوده و ریشه بسیاری از مسائل و آسیب‌ها به این دو عامل برمی گردد.


وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت بالایی است و متاسفانه 20 سال در این حوزه دچار عقب‌ماندگی هستیم.


ایازی، با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور زندگی می‌کنند، گفت: ریشه آسیب‌های اجتماعی در نبود رونق اقتصادی است.


وی با اعلام اینکه بسیاری از کارخانجات در کشور با مشکل مواجه شده و درگیر بیکاری هستند تصریح کرد: 11 میلیون حاشیه‌نشین و یک میلیون و 350 هزار نفر معتاد در کشور داریم که تمامی این موارد ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت تاکید کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی در نبود رونق اقتصادی است، و بسیاری از مسائل و پدیده‌ها همچون اعتیاد، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی به مسائل اقتصادی برمی‌گردد که شرط اصلاح آن نیز رونق اقتصادی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =