به مناسبت دهه مبارک فجر جشنواره  *دا * در کرمانشاه برگزار می شود

بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در کرمانشاه پیش ازظهر امروز در سلسله نشست مسوولان ورزشی شهر کرمانشاه در بخشداری مرکزی اظهار داشت:به مناسبت دهه مبارک فجر جشنواره *دا * در ارج نهادن به زحمات مادر هفتم بهمن ماه برگزار می شود.

حدیث جمشیدی : رئیس هیئت ورزشهای سنتی وبازی های بومی ومحلی گفت: جشنواره تلفیقی از نمایش ها وآداب ورسوم موجوددر سراسر استان است .که در جشنواره دا از مسن ترین مادر ومادرهای شهید و مادر های نمونه تجلیل خواهد شد.


بهرام بهروش با بیان اینکه : در جشنواره *دا*صنایع دستی شهرستانها در چهارده غرفه به نمایش گذاشته می شود.افزود:موسیقی محلی خاص هر شهرستان اجرا می شود.و داوران بهترین غرفه را انتخاب کرده و به آنان جایزه داده می شود.


بهروش تصریح کرد: دهیاری ها در برگزاری جشنواره بهترین نقش را دارند .با شناسایی بازی های سنتی وبومی ومحلی ۲۷۳۰روستامی توان بسیاری ازبازی ها را چرخه در آورد و ثبت جهانی کرد.


وی خواستگاه بازی زوران را کرمانشاه دانست و گفت : دو سال تلاش کردم که بازی زوران ثبت ملی شود و تلا ش می کنم که بازی های بومی و محلی شناسایی و در سطح ملی معرفی کنم.


این مسوول تاکید کرد: اگر در برگزاری جشنواره های روستایی و عشایری تماشاگران نباشند جشنواره ارزش ندارد.که حضور جمعیت با پوشش خبری مناسب برای ما مهم است .


بهرام بهروش با اشاره به اینکه رتبه استان دربازی های بومی ومحلی روستایی و عشایری در سطح کشور پایین است .خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات لازم فراهم شود سعی می کنیم که جایگاه استان را به رتبه اول و دوم برسانیم.


وی گفت: دربرگزاری جشنواره در سطح چهارده شهرستان نیازمند اطلاع رسانی وسیع هستیم .که در ورودی شهرستانها بنرهای تبلیغاتی نصب می کنیم .


بهروش تصریح کرد: نزدیکترین مکان تاریخی به کرمانشاه برای برگزاری جشنواره *دا*مناسب است .که با انعکاس خبری به جنبه های توریستی هم پرداخته شود.تاتماشاگران مکان تاریخی را هم بشناسند.


وی گفت: با مشورت افراد با تجربه دربرگزاری جشنواره که برای دومین سال سعی می کنیم. فرصت بهره برداری از پتانسیل های غنی استان فراهم شود . و فرهنگ غنی وباارزش را احیا کنیم .


بهروش با بیان اینکه در بازی های سنتی وبومی ومحلی ورزشکاران کمترین آسیب را می بینند ،افزود: ورزشکاران بعد از انجام بازی با هم دوست و برادر هستند و مادر این بازی ها بی احترامی به افراد را نداریم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =