کتاب‌خوان الکترونیک سونی که بدون تبلیغات توانسته بازار کتاب‌خوان‌های الکترونیک را به دست بگیرد، تصمیم گرفته بازار فروش خود را جهانی کند و کتاب‌خوان جدید خود را به بازار اروپا وارد کند.

فاطمه محمدی‌نژاد: سونی در حال آماده‌سازی کتابخوان الکترونیک خود برای سفر به دور دنیا است.

به گزارش سی.نت، این شرکت اعلام کرد امسال دستگاه کتابخوان دیجیتال خود را به بسیاری از بازارهای جهانی معرفی خواهد کرد. سونی قصد دارد بازار آسیا را با در دست گرفتن فروش ژاپن، چین، استرالیا از آن خود کرده و سپس با رسیدن به کشورهایی چون ایتالیا و اسپانیا به اروپا راه پیدا کند.

این شرکت اعلام کرده است که رابطه خود را با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان حفظ خواهد کرد تا از وجود کتاب‌های الکترونیک محلی برای هر منطقه اطمینان حاصل کند.

استیو هابر، مدیر بخش تجارت کتاب‌خوان الکترونیک گفت:« از سالی که ما نخستین کتاب‌خوان الکترونیک خود را رونمایی کردیم، با عرضه و تقاضای بالا نبض بازارهای جهانی را در دست داشته‌ایم که این میزان در سال 2009 بسیار بالاتر رفته است. استراتژی سونی همیشه اینگونه بوده است که کتاب‌خوان را تبدیل به یک محصول جهانی کند و قصد دارد نه تنها با ارائه محصولات سخت‌افزاری بلکه تولید محتوایی نیز در کشورها به موفقیت دست پیدا کند.»

سونی بر روی تقاضای سالم جهانی برای کتاب‌خوان خود مخصوصا در آسیا، حساب کرده است. تحقیقات نشان داده‌اند که آسیا رشد قابل ملاحظه‌ای در بازار کتاب‌خوان دیجیتال در سال گذشته داشته است. فروش در ژاپن به بیش از 500 میلیون دلار رسید. نتایج یک تحقیق نیز نشان می‌دهد چین تا سال 2015 بزرگ‌ترین بازار کتاب‌خوان دیجیتال خواهد شد.

سونی از زمان آغاز فروش کتاب‌خوان دیجیتال خود در آمریکا در سال 2006، به شمال آمریکا و اروپا نیز فروش خود را گسترده است. این وسیله در حال حاضر در آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، اتریش و سوئیس در دسترس است. این شرکت ابراز داشت بزودی تاریخی برای آغاز فروش کتاب‌خوان الکترونیک، قیمت و تاریخ سفارشات را در ژاپن، چین، استرالیا، اسپانیا و ایتالیا اعلام خواهد کرد.

سونی با اعلام این مکان‌های فروش قصد دارد تا به رقیب دیرینه خود یعنی آمازون کیندل برسد که در بیش از 100 کشور جهان فروش دارد. سونی و کیندل در مجموع بزرگ‌ترین بخش صنعت کتاب‌خوان الکترونیک را در دست گرفته‌اند. اما شرکت‌های دیگر نیز در حال ورود به بازار هستند که بزرگ‌ترین آن‌ها، اپل با محصول آی‌پد خود است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وب سایت تبلیغاتی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام به وب سایت ما هم سر بزنید
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام اینقدر هم که از کتابخوان چینی بد تعریف میکنند نیست. من با چند مدل کار کردم و در فروشگاه هم قرار داده ام جالب این است که تا 6 ماه گارانتی تعویض دارند. از فونت فارسی هم کامل پشتیبانی میکنند اما فایلهای Word را پشتیبانی نمیکنند که به راحتی توسط نرم افزار میتوان آنها را به PDF یا EPub تغییر فرمت داد و مشاهده نمود.