ایرنا نوشت : مدیرعامل مرکز پزشکی هسته ای چهارمحال و بختیاری پیش بینی کرد، فعالیت این مرکز در ماه آینده از سر گرفته شود.

غلامرضا روستایی  دلیل توقف 7 ماهه فعالیت این مرکز را نبود پزشک فنی عنوان و بیان کرد: از آنجا که متخصصان پزشکی هسته ای، سالانه یکبار و به تعداد محدود، فارغ التحصیل می شوند، امکان جذب این پزشکان در مراکز پزشکی هسته ای براحتی مقدور نیست.
وی افزود:از این رو هر ساله وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی سهمیه ای برای استان هایی که اعلام نیاز کند در نظر می گیرد.
روستایی بیان کرد:در سال گذشته یک پزشک متخصص هسته ای با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری به استان اختصاص داده شد که این پزشک چندان راغب به فعالیت در این استان نبود.
وی اظهار تاسف کرد: دور بودن از پایتخت ،بهره مند نبودن از امکانات کلان شهرها و مسائلی چون کمتر شناخته بودن چهارمحال و بختیاری در سطح کشور، سبب شده متخصصان استان های برخوردار، مایل به فعالیت در چهارمحال وبختیاری نباشند.
وی، با بیان این که تعرفه مراکز پزشکی دیگر استان ها بیشتر از چهارمحال و بختیاری است بیان کرد: با توقف فعالیت مرکز پزشکی هسته ای، بیماران این استان ناگزیر به مراجعه به استان های همجوار شده اند و دوری مسافت و تعرفه های بیشتر در دیگر استان ها، هزینه درمان را برای آنان دوچندان کرده است.
روستایی ادامه داد: هم اینک با اقدامات این مرکز برای متقاعد کردن پزشک هسته ای معرفی شده از سوی وزارت بهداشت، مشکل نبود پزشک حل شده است و این پزشک برای آغاز فعالیت در حال طی مراحل کسب مجوز و تاییدیه از سوی سازمان انرژی اتمی ایران می باشد.
وی پیش بینی کرد با صدور این تاییدیه تیرماه فعالیت تنها مرکز پزشکی هسته ای استان از سرگرفته شود.
روستایی،درباره فعالیت این مرکز اظهار کرد:مرکز پزشکی هسته ای در زمینه تشخیص بیماری های قلبی- ریوی، کلیوی، سرطانی و درمان بیماران غددی فعالیت دارد و جوابگوی نیاز تمامی بیماران استان است.
وی تصریح کرد: انجام آزمایشات در این مرکز باید با تشخیص و تجویز پزشک متخصص صورت گیرد.
روستایی ادامه داد: در مراکز پزشکی هسته ای، دوز مواد رادیو اکتیو به صورت پزشکی مشخص شده است تا برای بیمار ضرر نداشته باشد.
به گفته وی، در این فرایند مواد رادیو اکیتو با دوز پایین به بدن تزریق و با عبور آن از سلول های زنده، تغییرات عملکرد و حجم سلول های درگیر بیماری و توده های ایجاد شده در بدن مشخص شده و پس از چند ساعت از بدن خارج می شود.
وی، با بیان این که چهارمحال وبختیاری نیازمند مرکز بستری ید درمانی است افزود: مرکز پزشکی هسته ای استان برای تجهیز شدن به این بخش و راه اندازی مراکز پیشرفته و ساختمان مدرن، به اعطای تسهیلات کم بهره و حمایت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شدت نیاز دارد.
روستایی افزود: با وجود مراجعه چندین باره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچگونه اعتباری به این امر اختصاص داده نشده است.
وی با بیان اینکه برای کاهش اثرات تشعشع برخی مواد تزریقی نظیر ید به بدن بیماران غددی، بستری آنان تا 24یا48 و یا 72 ساعت ضروری است گفت:مساعدت و همکاری مسئولان برای راه اندازی مرکز بستری ید درمانی کمک شایانی به این بخش خواهد کرد.
گفتنی است ،  مرکز پزشکی هسته ای فعالیت خود را از سال 91 در شهرکرد آغاز کرده است.
این مرکز مجهز به دستگاه های پیشرفته برای انجام اسکن های مختلف از اعضای بدن و دستگاه تست ورزش برای بیماران قلبی است.
مرکز پزشکی هسته ای چهارمحال و بختیاری یکی از معدود مراکز کشور بخصوص در ناحیه جنوب غرب قادر به انجام اسکن تمام بدن با ید است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =