۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۵

برخی شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلویزیون کابلی در ایالات متحده برای جذب مشتری بیشتر، اینترنت فوق‌سریع نیز ارایه می‌دهند.

شرکت سیستم‌های کیبلویژن که یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان تلویزیون‌های کابلی در ایالات متحده است، قصد دارد امکان دسترسی به اینترنت فوق‌سریع را برای مشتریانش فراهم کند. با استفاده از این سرویس جدید می‌‌توان یک فیلم سینمایی بلند را در کمتر از 10 دقیقه دانلود کرد.

هفته گذشته، اپراتور این شرکت در شهر نیویورک اعلام کرد کیبل‌ویژن، سرعت سرویس‌های اینترنت بی‌سیم را به رایگان برای مشترکانش دو برابر کرده‌است. کیبل‌ویژن با این کار می‌خواهد توان رقابت با سرویس FiOS شرکت وریزون را که در واقع یک سرویس پرسرعت اینترنتی، تلفنی، تلویزیونی است، بدست آورد.

مشتریان کیبلویژن ماهانه حدود 100 دلار/ 98 هزار تومان برای استفاده از سرویس اینترنت فوق‌سریع پرداخت خواهند کرد. بالاترین سرعت دانلود به وسیله آن معادل 101 مگابیت در ثانیه خواهد بود. این سرویس می‌تواند برای ارسال اطلاعات به فضای مجازی، سرعتی معادل 15 مگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد. با این سرعت انتقال اطلاعات می‌توان 750 عکس دیجیتالی یا 150 ترانه را در هر دقیقه آپلود کرد.

کیبل‌ویژن تصمیم دارد، این سرویس جدید را از 21 اردیبهشت‌ماه جاری در تمام مناطق تحت پوشش این شرکت آغاز کند. در حال حاضر هزینه ماهانه سرویس‌هایی با سرعت دانلود 15 مگابیت بر ثانیه، رقمی حدود 45 تا 50 دلار (حدود پنجاه هزار تومان) برای مشتریانش این شرکت برآورد می‌‌شود.

این طرح تا زمانی که میزان تقاضا برای اینترنت فوق‌سریع در این مناطق مشخص شود، ادامه خواهد داشت و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کابلی هزینه‌های ابتدایی آن‌را پرداخت خواهند کرد. به عنوان مثال شرکت ComCast، بیش از 139 دلار / 136 هزار تومان در ماه برای پهنای‌باند 50 مگابیتی این شرکت در بازار فعلی ‌پرداخت می‌کند.

تاد میچل، تحلیل‌گر شرکت کافمن‌براس می‌گوید: «در حال حاضر تعداد واقعی درخواست‌ها برای سرعت 50 تا 100 مگابیت در ثانیه بسیار محدود است، اما تا دو یا سه سال آینده، تعداد کاربردهای تصویری همه ما به شکل فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت و آن زمان به این سطح از سرویس‌ها نیاز خواهیم داشت».

کیبلویژن اولین اپراتور کابلی بزرگ ایالات متحده است که این سرویس فوق‌سریع را با استفاده از فناوری کابلیDOCSIS3.0 برای کلیه مناطق تحت پوشش شبکه آن فراهم کرده است. این استاندارد جدید برای مودم و تجهیزات مربوط به مخابره اطلاعات از طریق سیستم‌های کامپیوتری تلویزیون کابلی به‌کار می رود. دیگر اپراتورهای کابلی مانند کام‌کست و چارتر کامیونیکیشن، ارایه اینترنت فوق‌سریع را در بعضی مناطق تحت پوشش آنها از سال گذشته میلادی آغاز کرده‌اند.

شرکت‌های کابلی در پاسخ به ارائه خدمات دیجیتالی پیشرفته توسط شرکت‌هایی مانند وریزون و آمریکن تله‌کام (AT&T)، سرعت‌های بالاتری را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. البته محبوبیت سرویس‌های اینترنتی ارائه‌کننده محتوای ویدئویی مانند یوتیوب که در اختیار شرکت گوگل است و Hulu که متعلق به ان.‌بی‌.سی یونیورسال است، نیز در اتخاذ این تصمیم بی‌تأثیر نبوده است.

سرعتهای بالاتر هم‌چنین تماشای ویدئوهای آنلاین را هم برای کاربران ساده‌تر می‌کنند و این، صنعت تلویزیون‌های کابلی را نگران کرده است که مبادا این سادگی به از دست دادن مشترکان فعلی آنها ختم شود.

کریگ مافت، تحلیل‌گر شرکت سنفوردبرنشتاین می‌گوید: «اپراتورهای تلویزیون کابلی تلاش می‌کنند خیلی آرام و حساب‌شده عمل کنند و تمام جوانب کار را درنظر بگیرند. چالش بزرگی که این شرکت‌ها با آن مواجهند، این است که چطور باید فناوری فعلی را حفظ کنند و در حالی که می‌خواهند شرکت‌هایی مانند وریزون را پشت سر بگذارند، هدف اصلی را که فروش فیلم و ویدئو به مشتریان تلویزیون کابلی است، از دست ندهند. آنها پهنای باند بسیار زیاد نمی‌خواهند، چرا که با آن مشتریان را به کنار گذاشتن روش فعلی تشویق خواهند کرد».

کیبلویژن برای مشتریان خدمات اینترنت بی سیم این شرکت نیز سرعت اتصال به اینترنت را با استفاده از فناوری وای فای، دو برابر کرده و آنرا به 3 مگابیت در ثانیه رسانده است. این سرویس نیز به رایگان در اختیار مشترکان کیبل ویژن ارائه شده است که از لپ تاپ یا تلفن همراه‌شان برای دسترسی به اینترنت در محدوده‌های خاصی از منطقه تحت پوشش این شرکت استفاده می‌کنند.

رویترز، 28 آوریل- ترجمه: محبوبه عمیدی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • bashir PK ۰۶:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام این خبر برای شما و کسانیکه در ایران زندگی میکند تازه است. امکانات تلفن،کابل تلویزون و انترنیت با سرعت یک میکا بایت در در تمام شهرهای پاکستان در خدمت مشتریان میباشد البته با هیزینه بسیار کم. ما از یک سال است که از این امکانات استفاده میکنیم