تهدید دستاوردهای هوش مصنوعی توسط هکرها

رشد روزافزون هوش مصنوعی خطر سوء استفاده از کاربران و کشف حفره و حملات خودکار هکری را موجب خواهد شد تا جایی که ممکن است موجب تصادف خودروهای خودران شده و مینی پهپادهای تجاری را تبدیل به سلاح خطرناک کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، بیست و پنج محقق کمبریج، آکسفورد و دانشگاه ییل با مشارکت کارشناسان نظامی و حریم خصوصی زنگ خطر سوء استفاده احتمالی از AI توسط دولت‌های متخاصم، مجرمان سایبری و شاخه‌ای از هکرهای موسوم به «گرگ‌های تنها» را به صدا درآورده‌اند.{لینک}

به گفته این محققان، استفاده مخرب از هوش مصنوعی، امنیت دیجیتال، فیزیکی و سیاسی را به مخاطره می‌اندازد و امکان حملات گسترده و دقیق با خسارات فراوان را موجب خواهد شد. مطالعات این گروه بر مبنای 5 سال تحقیق صورت گرفته است و «مایلز براندِج» از موسسه «آینده بشریت» وابسته به آکسفورد در این زمینه ضمن تاکید بر اپلیکیشن‌های خوب حول محور هوش مصنوعی یادآور می‌شود که شکافی میان ادبیات استفاده از هوش مصنوعی به صورت درست و مخرب وجود دارد.

هوش مصنوعی استفاده از یارانه برای انجام کارهای معمول یک انسان است و تصمیم گیری، تشخیص متن یا گفتار یا تصاویر بصری را جایگزین هوش انسان می‌کند.

در تحقیق 98 صفحه‌ای این محققان، روی نیروی قدرتمند هوش مصنوعی برای کمک به انسان تاکید شده است اما از سوی دیگر نسبت به خطرات اتوماسیون گسترده با استفاده از هوش مصنوعی که منجر به بیکاری انسان‌ها می‌شود نیز هشدار داده شده است.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    2 1
    چه معضلی شده این هوش مصنوعی ... البته اگه درست استفاده شه میتونه تحولی در زندگی بشریت ایجاد کنه
  • دنیز US ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    0 0
    مطلب جالبی بود