ظاهرا مردم و خریدار نهایی بازنده اصلی بازی موسوم به رجیستری هستند.

به گزارش خبرآنلاین، کم‌کم با اجرای طرحی به نام رجیستر کردن موبایل وارداتی، و در اصل طرحی برای رونق دادن به مافیای واردکنندگان انحصاری و پرکردن جیب قاچاقچیان کت و شلواری، آنچه فعلا نتیجه داده، دودی است که به چشم مردم از این بابت رفته و گوشی‌های موبایل بین 30 تا 40 درصد گران‌تر از قبل شده است.

آنچه آزار دهنده است اینکه طراحان رجیستری سکوت اختیار کرده و دلالانی که تا دیروز از قاچاقچیان می‌نالیدند، امروز بی سرو صدا موبایل آیفون ایکس را کمتر از 4 میلیون تومان وارد کشور کرده و حدود 6 میلیون و 600 هزار تومان بدون سرویس و خدمات پس از فروش، می‌‌فروشند.{لینک}

کمتر از 4 درصد از این گرانفروشی در روز روشن، به جیب دولت می‌رود و موبایل فروشانی که تا دیروز غصه طرح رجیستری را می‌خوردند، امروز به یاری این طرح و البته بالارفتن موقت دلار، نامردی نکرده و قیمت‌های گوشی را در شب عید از 40 درصد هم بیشتر، گران کرده‌اند.

چیزی که بیشتر از همه کاربران را عصبانی کرده این است که دلار 5 هزار تومانی پایین آمده اما فروشندگان و به خصوص فروشندگان آنلاین که با کسب مجوز از وزارت ارتباطات واردکننده مستقیم گوشی شده‌اند؛حاضر به پایین آوردن قیمت نیستند و با لطف بسیار، مثلا گوشی‌ای که باید 3 میلیون 400 هزار تومان بفروشند را با 150 هزار تومان تخفیف به قیمت 3 میلیون و 800 هزار تومان می‌فروشند! با این تصور که مردم هم کلا نمی‌فهمند!

یکی از دلایل اصلی طرح به اصطلاح رجیستری، وادار کردن سازندگان اصلی و نمایندگان آنها به اجرای خدمات پس از فروش مانند همه کشورهای دنیا بود که این بخش به طور کلی فراموش شده است و خبری از خدمات و پشتیبانی طبق استانداردهای بین‌المللی نیست.

در نهایت مثل همیشه مردم و خریدار نهایی متضررِ وضعِ موجود شده و مسوولین مبارزه با قاچاق و ... به کنجی خزیده و در حال کاسبی کردن هستند.

مردم یادشان نمی‌رود که برخی از مسوولین ادعا کردند که سالانه 2 هزار میلیارد تومان بابت قاچاق موبایل به جیب قاچاقچیان می‌رود{لینک}. برخی درآمد 3 میلیارد تومانی روزانه قاچاقچیان را مطرح کردند{لینک} و حالا مردم منتظر می‌مانند که ببینند چقدر از این رقم به خزانه واریز می‌شود تا طرح رجیستری راستی آزمایی واقعی شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    16 0
    قدرت خرید مردم پایین بود با طرح غیر کارشناسی شده رجیستری اوضاع بدتر شد برای مردم. تاوان سو مدیریت بی سوادعا رو همیشه مردم می دهند
  • حمیدرضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    19 0
    از اولش هم هدف همین بوده پولدار شدن قاچاقچیان کت شلواری . من اول آذر گوشی خریدم 3میلیون الان همون شده 3و850 . کاش نمیخریدم کاش هیچکس نخره اگر کسی نخره این بساطها جم میشه. کمپین نخریدن خودرو داشت جواب میداد که متاسفانه مردم گول خوردن و برای خریدن قسطی همون گاری ها با قیمت بالاتر صف کشیدن.
  • هاشم IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    15 0
    از ابتدای کار بازنده ی این طرح مشخص بود. مردم مفولک
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 2
    بالاخره قاچاق و قاچاقچی های گرامی آفت اقتصاد و مملکت هستند یا نجات بخش ما؟؟؟؟ متاسفانه نویسنده محترم مغالطه فرمودند: آیا افزایش قیمت دلار روی قیمت گوشی تاثیر ندارد؟ اینکه عوارض قانونی اخذ شود، آیا از اصول اداره کشور نیست؟ بله، البته همه آرزو می کنیم هم عوارض در جای درست خرج شود و هم، اگر بین واردکنندگان رانتی یا انحصاری هست، حتما مقابله شود... تین بازار رقابتی و آزاد هست که کاهش قیمت را برای مشتری به ارمغان می آورد، نه قاچاق و قاچاقچی اما مشخص بودن منشا یک کالا و واردکننده و رجیستر شدن را لطفا تخطئه نکنید، اگر مصالح ملک و مردم اولویت اصلی مان هست.
    • بی نام RO ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      1 0
      تا قبل از طرح رجیستری خیلی از برندها به طور رسمی وارد کشور میشدن و طبیعتا گمرک و... پرداخت شده بود، بعد از طرح نه فقط گوشی هایی که به طور غیر رسمی وارد میشدن بلکه همون برند های رسمی هم گرون شدن. در صورتی که منطقا طرح رجیستری برای شرکتی که از قبل ثبت شده بود نباید هزینه ای داشته باشه. تخطئه و حمایت از قاچاق نیست اعتراضمون. بلکه مخالفت با قاچاق رسمیه. بسیاری از برند ها تمایل دارن بدون واسطه و رسمی حضور داشته باشن و طبیعتا خدمات مستقیمشون خیلی بهتر خواهد بود. ولی به صورت مضحکی فقط شاهد حضور نمایندگی ها هستیم. وقتی خود برند میتونه حضور داشته باشه وجود یک دلال ثالث که طبیعتا نه خدمات در اون سطحو میتونه ارائه کنه و فقط پول اضافی دلالی دریافت میکنه چه سودی داره؟