۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

مدیرعامل فولاد مبارکۀ اصفهان با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت فولاد در سطح جهانی گفت: جنگ دنیا، جنگ فولاد است و سلاح دفاعی کشورها در این جنگ، تعرفه است که در ایران در حداقل ممکن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسۀ کمیسیون ویژۀ حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی به فولاد اختصاص داشت. این جلسه با حضور نمایندگان مجلس، مدیران کارخانه های بزرگ فولاد، انجمن فولاد، ایمیدرو، بورس کالا و سندیکای لوله و پروفیل و نیز معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت برگزار شد.

عرضه ورق فولاد مبارکه در بهار ۹۷، ۲۳درصد رشد داشته است

بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکۀ اصفهان با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت فولاد در سطح جهانی گفت: جنگ دنیا، جنگ فولاد است و سلاح دفاعی کشورها در این جنگ، تعرفه است که در ایران در حداقل ممکن قرار دارد.

وی ادامه داد: قیمتهای داخلی در همۀ جای دنیا بالاتر از قیمتهای جهانی است، اما در ایران برعکس است.

مدیرعامل فولاد مبارکۀ اصفهان گفت: برخی تصمیمات اخیر به جای توسعۀ صادرات و ارزآوری فولاد در شرایط تحریم، منجر به محدودیت صادرات فولاد میشود.

وی همچنین گفت: اینکه سهمیه ای برای عرضۀ داخلی فولادسازان تعیین شود و اسم آن را «تعهد» بگذارند و صادرات را هم منوط به انجام این عرضه ها کنند با هیچ اصل اقتصادی سازگار نیست. وی در ادامه تأکید کرد: فولاد مبارکه کل تولید خود را در تالار اصلی بورس یا به صورت مچینگ عرضه میکند و به واسطه نمی فروشد.

سبحانی ادامه داد: عرضۀ ورق فولاد مبارکه در بهار ۹۷ در بورس کالا ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

انبار خریداران محصولات فولادی رصد می شود

حمیدرضا فولادگر در خصوص نشست کمیسیون ویژۀ حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با حضور فعالان بخش فولاد، اظهار داشت: در این نشست، دلیل افزایش قیمت پیگیری شد و تولیدکنندگان فولاد مطالبی را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی میتوانند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، صادرات نیز داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر سیاست جدید ارزی ابلاغ شده و باید صادرکنندگان و واردکنندگان به نرخ توافقی ارز دست پیدا کنند و مبنا دیگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیست.

فولادگر با بیان اینکه رصد موجودی انبار خریداران محصولات فولادی آغاز شده و باید تداوم داشته باشد تا احتکار صورت نگیرد، گفت: از سامانه های بهین یاب یا سامانه های ارزش افزوده استفاده کنند تا تقاضای واقعی تولیدکنندگان رصد شود و تقاضای کاذب نداشته باشیم؛ زیرا احتمال دارد موجب حرکت نقدینگی مخرب به سمت فولاد شود.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا باید ممنوعیت بازفروش محصولات خریداری شده در بورس را اعمال کند، اضافه کرد: در بحث تحریم ها باید به دنبال حل مشکلات احتمالی حمل ونقل دریایی، بیمه و صادرات شرکت ها باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =