رشد سلول‌های مغزی بیماران مبتلا به آلزایمر با تمرینات ورزشی

ایرنا نوشت: مطالعات جدید محققان بیمارستان عمومی ماساچوست نشان می‌دهد تمرینات ورزشی منظم موجب تحریک و رشد سلول‌های مغزی شده و این تمام چیزی است که این بیماران به آن نیازمندند.

این مطالعه نشان می‌دهد تمرینات ورزشی مؤثرترین روش تحریک فرآیندی به نام عصب‌زایی (neurogenesis) است که در آن نورون‌های جدید در مناطقی از مغز که حافظه رمزگذاری شده است، شکل می‌گیرند.
محققان در تلاش‌اند تا با تقلید از اثر ورزش بر فرآیند عصب‌زایی، روش‌هایی مانند ژن‌درمانی یا دارویی را توسعه دهند که به بازیابی حافظه در بیماران مبتلابه زوال عقل کمک کند و منجر به بهبود علائم این بیماری شود. نتایج اولیه این پژوهش بر مدل‌های حیوانی موفقیت‌آمیز گزارش‌شده است.
بر اساس آمار مرکز بین‌المللی آلزایمر، در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به‌ویژه در کشورهای درحال‌توسعه می‌رسد. در حال حاضر بیش از 5.7 میلیون نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا هستند و این عارضه ششمین علت مرگ‌ومیر در آمریکا محسوب می‌شود. تا امروز هیچ درمان مؤثری برای کاهش پیشرفت این بیماری کشف نشده است.
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو چاقی، باریک شدن شریان کاروتید، افسردگی، فشارخون بالا، عدم تحرک، استعمال دخانیات، سطح بالای اسیدآمینه و دیابت نوع 2 را به‌عنوان مهم‌ترین عوامل خطر آلزایمر برشمرده‌اند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =