۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

ایسنا نوشت: سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا به اظهارات وزیر امورخارجه کشورش درباره دیدار ظریف و کری واکنش نشان داد و گفت که او پس از برجام، به تنهایی با وزیر امورخارجه ایران دیدار داشته است.

وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با انتشار پیامی به اظهارات روز جمعه مایک پمپئو وزیر امورخارجه کشورش درباره دیدار چند مقام پیشین آمریکایی با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران پاسخ داد.

پمپئو روز جمعه در یک کنفرانس خبری ادعا کرده بود، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، شرمن، جان کری وزیر امورخارجه پیشین و ارنست مونیز وزیر انرژی پیشین آمریکا را با چشمان خودش دیده که با ظریف دیدار کرده‌اند.



شرمن در پاسخ در صفحه توئیتر خود نوشت: پیغام اشتباه است، اسناد هم اشتباه هستند. من ظریف را در مونیخ ملاقات کردم، البته نه به همراه کری و مونیز. ظریف را بار دیگر در آوریل در نیویورک ملاقات کردم.

وی در ادامه پیام خود به صفحه‌ای از کتابش اشاره کرده که در آن درباره دیدارش با ظریف نوشته است: ماه‌ها پیش از تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، من در نیویورک با محودجواد ظریف دیدار کردم. وی به سختی در حال اندیشیدن به گزینه‌های ایران در صورت خروج ترامپ (از توافق) بود.

شرمن در پیامی دیگر تصریح کرد: من همچون کری و مونیز سال‌ها به کشورم خدمت کرده‌ام و بسیار رنج‌آور است که وزیر خارجه‌ای داریم که متوجه نیست ما همگی به دنبال حفظ امنیت آمریکا هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی اظهارات جان کری وزیر پیشین خارجه آمریکا درباره دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در آمریکا جنجال سیاسی به پا شده است. اینجا بخوانید.

52310

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =