با وجود پیشرفت استفاده از سلول‌های بنیادی در روش‌های درمانی گوناگون،‌ پیشبینی این که سلول‌های بنیادی به چه بافتی تبدیل خواهند شد هفته‌ها طول می‌کشید. اما در روش جدید این فرایند فقط یک روز طول می‌کشد

بهنوش خرم‌روز: این روزها خبرهای مربوط به پیشرفت انواع و اقسام روش‌های درمانی و  به خصوص ترمیمی با استفاده از سلول‌های بنیادی، مرتب در حال افزایش هستند. در واقع می‌توان گفت سلول‌های بنیادی امیدی تازه برای نسل تازه‌ای از روش‌های درمانی هستند. با این حال،‌ هنوز در مورد این سلول‌ها، نادانسته‌های زیادی وجود دارد.

یکی از معماهای مربوط به سلول‌های بنیادی، نحوه تفکیک و تبدیل آن‌ها به سلول‌های دیگر بود. در واقع در روش‌های معمول هفته‌ها باید می‌گذشت تا مشخص شود سلول‌های بنیادی دارند به چه سلول‌های تبدیل می‌شوند. اما بر اساس گزارش ساینس‌دیلی، محققین دانشگاه میشیگان موفق شده‌اند روشی پیدا کنند که به واسطه آن، ظرف تنها یک روز می‌توانند پیش‌بینی کنند که سلول‌های بنیادی چه فرایند تحولی را طی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این محققین بر پایه نرمی و سختی ماده‌ای که سلول‌های بنیادی به آن می‌چسبند و روی آن شروع به تحول می‌کنند، می‌توانند تفکیک و آینده آن‌ها را پیش‌بینی نمایند. این یافته می‌تواند تحولی در استفاده از سلول‌های بنیادی در روش‌های درمانی ایجاد کند.

کد خبر 80929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =