مجسمه عظیمی از اولترازاروس که زمانی تصور می‌شد بزرگ‌ترین دایناسور روی زمین بوده از یکشنبه گذشته در شهر ساحلی ساوت‌سی به نمایش درآمده است. امروزه می‌دانیم که این دایناسور هرگز وجود خارجی نداشته است.

محبوبه عمیدی: شهر ساحلی ساوت‌سی کیلومترها با ساحل مشهور ژوراسیک، اولین سایت دیرین‌شناسی دنیا در جنوب انگلستان فاصله دارد اما این روزها با حضور یک دایناسور افسانه‌ای در ساحل این شهر می‌توان آنرا هم بخش تازه‌ای از این سایت به شمار آورد.

به گزارش نیوساینتیست، این مجسمه ‌عظیم 16متری که توسط هدر و ایوان موریسون ساخته‌شده، تصویری تمام‌نما از دایناسوری است که هرگز خلق نشده است. سال‌ها بعد مشخص شد بقایای اولترازاروس که اوایل سال 1972 در منطقه کلرادو توسط محققان کشف شده بود به دو گونه از سوسمارهای عظیم‌الجثه و گیاه‌خوار ماقبل تاریخ یعنی سوپرزاروس و براکیوزاروس تعلق داشته است.

 

اولترازاروس

اولترازاروس که زمانی تنها ساخته ذهن آدمی و ترکیبی از استخوان‌های دو دایناسور گیاه‌خوار بوده، این بار مانند مجسمه‌های عظیم کنار جاده و در یک کارخانه خودروسازی متروکه در روستایی کوچک در صربستان خلق‌شده و به ساحل ساوتسی، لونا پارک انتقال یافته است. این مجسمه را می‌توان از کیلومترها دورتر مشاهده کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 0
    بابا دمت گرم
  • بدون نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    0 1
    داش