۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
اژدهاسواران به بجنورد می روند

 ایرنانوشت: رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی گفت: مسابقات کاپ کشوری دراگون بوت ثابت، اول آذرماه با حضور ورزشکاران استان های مختلف در بجنورد برگزار می شود.

هادی راضیان اظهار داشت: این مسابقات به مدت سه روز در استخر پارک ملی بش قارداش بجنورد برنامه ریزی شده که در روزهای اول و دوم آذرماه مردان و در بعدازظهر روز دوم و صبح روز سوم زنان به رقابت می پردازند.
رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی افزود: استان های متقاضی حضور در این رقابت ها تا یک هفته قبل از آغاز مسابقات فرصت ثبت نام دارند.
وی اظهار داشت: برگزاری این مسابقات نیازمند شرکت حداقل 7 تیم از استان های مختلف کشور است که بر این اساس اطلاع رسانی لازم به هیات های ورزشی توسط فدراسیون انجام می شود.
خراسان شمالی تا کنون سه دوره میزبان مسابقات کشوری قایقرانی بوده است.
29 خردادماه امسال با ابلاغ معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، رشته ورزشی «دراگون بت» از فدراسیون انجمن های ورزشی به فدراسیون قایقرانی انتقال یافت.
دراگون بوت یا اژدها قایق، گونه‌ای قایق پارویی درازپیکر و باریک چینی است که در مسابقات تیمی قایقرانی استفاده می‌شود. در رشته دراگون بوت، ۲۲ نفر شامل ۲۰ پاروزن به همراه یک سکان‌دار و یک طبل‌زن حضور دارند که چهار بازیکن نیز به عنوان ذخیره هستند. 
قایق‌های کوچک یا ۱۲ نفره نیز از ۱۰ پاروزن و یک طبال و یک سکاندار به همراه ۲ ورزشکار ذخیره تشکیل شده‌ است.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 821297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =