رشد اقتصادی پایین آمریکا میزان سرمایه گذاری در بازار های جهانی را کاهش داده است.

به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از روزنامه Guardians ،ترس از عواقب بحران اقتصادی در آمریکا بانک مرکزی ژاپن را وادار کرد تا پس از برگزاری یک جلسه اضطراری با هیات مدیره خود شاهد رشد سه درصدی در بازار توکیو باشد. داده های دریافتی در هفته گذشته حاکی از تسلط یک فضای بسیار بد در اقتصاد آمریکا است. این امر نوعی نگرانی در سرمایه گذاران به وجود آورده و یک رکود فاحش در بازار های مالی سرتاسر جهان را موجب شده است.

آمار پایین استخدام در آمریکا و یک مرور کلی بر روی فعالیت بخش های تولیدی در این کشور ترس از ایجاد یک بحران عمیق تر در قدرتمند ترین اقتصاد جهان را ایجاد کرده است.

پس از برگذاری یک جلسه اضطراری با مدیران بانک ها ، " نائوتو کان " نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشور او خود را برای یک طرح جدید تشویقی 11 میلیارد دلاری آماده می‌کند و بانک مرکزی نیز 10 تریلیون ین سرمایه برای پشتیبانی از اقتصاد آشفته این کشور به بازار تزریق کرده است.

اقدامت دولت ژاپن در پی این صورت گرفت که" بن برنانک " رییس صندوق فدرال آمریکا در آخر هفته گذشته متعهد شد که بانک مرکزی این کشور تمام توان خود را برای تضمین یک رشد اقتصادی به کار خواهد برد.

اما این امر بازارهای جهانی را قانع نکرد. متوسط شاخص صنعتی داو جونز در اواسط هفته در بورس نیویورک با شش دهم درصد کاهش به 10.091 واحد رسید. این در حالی است که در همین مدت شاخص داکس در آلمان با شش دهم درصد کاهش رقم 5912 واحد و شاخص CAC در فرانسه نیز با همین مقدار کاهش رقم 3487 را تجربه کرد. بازار های انگلیس نیز با تعطیلی بانک های این کشور در این مدت بسته بود.

بانک های مرکزی به طور معمول در راستای افزایش تقاضا و رشد اقتصادی بازار های مالی اقدام به خرید سهام در این قبیل مراکز می‌کنند اما این کار برای احیای دوباره اقتصاد جهانی کافی نیست. در پایان سرمایه گذاران هشدار می‌دهند که مشکل اصلی کاهش تقاضا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =