در سال‌های اخیر بسیاری از نقاط جهان به واسطه شبکه‌های اجتماعی شناخته و معرفی شدند، در حالی که تا پیش از این کسی از وجودشان خبر نداشت. منبع: توریسم‌آنلاین

 عکس‌ها ثبت و منتشر شدند، لایک خوردند و کامنت گرفتند و به اشتراک گذاشته شده و بدین ترتیب به یک نقطه توریستی تبدیل شدند.

برکه‌ای در روستایی کوچک در اندونزی به واسطه همین شبکه های اجتماعی مشهور شده است.

برکه «آمبال پانگوک» به اندازه ۷۰ در ۴۰ متر با آبی شفاف و ماهی رنگی فراوان در روستای پانکوگ –جاوای مرکزی، اندونزی- قرار دارد.

ساکنان روستا چیزهای مختلف چون: جت اسکی، موتور، چادر، تلویزیون، صندلی و … را زیر آب برده و با دریافت یک دلار به توریستها امکان عکس گرفتن با آن‌ها زیر آب را می‌دهند.

۱۵ سال پیش این برکه توسط محلی ها برای حمام و شستشوی لباس استفاده می شد بنابراین بسیار کثیف بود.

در سال ۲۰۰۶ مقامات تصمیم به پاکسازی آن گرفتند زیرا ۴۰ چشمه طبیعی به آن جاری می‌شد و پتانسل تبدیل به یک نقطه توریستی را داشت.

این برکه توریست جذب می‌کند اما بقیه درآمد از فروش صنایع دستی، لباس و غذای محلی به دست می‌آید و روستایی که زمانی از بیکاری رنج می‌برد اکنون دارای وضعیت اقتصادی بسیار خوبی است.

۲۵۶۲۸۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =