«هوگو» ساخته مارتین اسکورسیزی یکی از پنج فیلم سه‌بعدی است که در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

علی افتخاری: «بچه‌های جاسوس 4» رابرت رودریگز، «هوگو» مارتین اسکورسیزی، «حریم» آلیستر گریرسن، «هیولایی در پاریس» بیبو برژرون و «شنل قرمزی علیه پلیدی» مایک دیسا پنج فیلم‌ سه‌بعدی هستند که برای نمایش در این دوره جشنواره در نظر گرفته شده‌اند.

برگزارکنندگان جشنواره اعلام کردند این فیلم‌ها همزمان با جشنواره در ایوان شمس به صورت سه‌بعدی به نمایش در می‌آیند.

«هوگو» اسکورسیزی مطرح‌ترین فیلم این فهرست است، فیلمی که در فصل جوایز سینمایی هم بسیار موفق ظاهر شد. در میان پنج فیلم انتخاب‌شده سه فیلم آمریکایی، یک فیلم تولید مشترک آمریکا و استرالیا و یک فیلم فرانسوی است.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.

عنوان فیلم
کارگردان
بازیگران
خلاصه داستان
سال تولید و کشور
توضیحات
«بچه‌های جاسوس 4» («Spy Kids: All the Time in the World in 4D»)  
رابرت رودریگز
جسیکا آلبا، جرمی پیون، جوئل مک‌هیل
جاسوسی بازنشسته به صحنه بازمی‌گردد و می‌کوشد به کمک چند بچه در برابر چهره‌ای اهریمنی که قصد دارد دنیا را تسخیر کند، بایستد.
2011، آمریکا
چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «بچه‌های جاسوس» از 19 اوت 2011 در سینماهای جهان اکران شد و در دنیا حدود 74 میلیون دلار فروخت. «بچه‌های جاسوس 4» با بودجه‌ای درحدود 27 میلیون دلار ساخته شد. رودریگز 43 ساله کارگردان فیلم‌هایی چون «ال ماریاچی»، «دسپرادو»، «از شام تا بام» و «دانشکده» است.  
«هوگو» («Hugo»)
مارتین اسکورسیزی
آسا باترفیلد، کلویی گریس مورتز، کریستوفر لی، بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، ری وینستون، امیلی مورتیمر
داستان فیلم در پاریس دهه 1930 روی می‌دهد و درباره هوگو کاباره یک پسر بچه یتیم است که در ایستگاه قطار مونپارناس در پاریس زندگی می‌کند. برخورد تصادفی هوگو با ژرژ ملی‌یس از پیشگامان سینمای صامت به دوستی با دخترخوانده او، ایزابل و ماجراهایی اسرارآمیز مربوط به پدرش و یک آدم‌ماشینی می‌‌انجامد.
2011، آمریکا
اولین تجربه مارتین اسکورسیزی در قالب سه‌بعدی فیلمی خانوادگی است و به سینمای کلاسیک ادای دین می‌کند. «هوگو» اولین بار در دنیا اکتبر پیش در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد. این فیلم یکی از فیلم‌های موفق فصل جوایز سینمایی 2011 است و تاکنون جوایز مختلف دریافت کرده، از جمله جایزه بهترین کارگردان از هیئت ملی نقد آمریکا، جایزه بهترین فیلم به انتخاب انجمن منتقدان فیلم آستین، جایزه بهترین کارگردان از جوایز جامعه منتقدان فیلم بوستون، جایزه بهترین طراحی صحنه از جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، جوایز بهترین طراحی صحنه و جلوه‌های تصویری از جوایز جامعه منتقدان فیلم فینیکس و جوایز بهترین طراحی هنری و کارگردان از جوایز انجمن منتقدان فیلم منطقه واشنگتن دی‌سی. «هوگو» از نوامبر پیش تاکنون در دنیا حدود 70 میلیون دلار فروخته است. اسکورسیزی 69 ساله برای فیلم‌های «گاو خشمگین»، «آخرین وسوسه مسیح»، «رفقای خوب»، «عصر معصومیت»، «دار و دسته نیویورکی» و «هوانورد» نامزد اسکار بود و سال 2007 برای «مردگان» برنده اسکار بهترین کارگردان شد.  
«حریم» Sanctum»)
آلیستر گریرسن
رایس ویکفیلد، آلیسن کراچلی، کریستوفر بیکر
یک تیم غواصی در جریان سفری تحقیقاتی به یک  سیستم‌ غاری ناشناخته و دور از دسترس با بحرانی روبرو می‌شوند که زندگی‌شان را مورد تهدید قرار می‌دهد.
2011، آمریکا و استرالیا
جیمز کامرون سازنده فیلم‌های «تایتانیک» و «آواتار» یکی از مدیران تولید این پروژه 30 میلیون دلاری است که در دنیا حدود 109 میلیون دلار فروخت. جان گاروین یکی از دو فیلمنامه‌نویس «حریم» به پیشنهاد کامرون به خاطر تجربیات فراوان خود در غواصی انتخاب شد. «حریم» نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های تصویری از موسسه فیلم استرالیاست.
«هیولایی در پاریس» («A Monster in Paris»)
بیبو برژرون
صداپیشه‌ها: ماتیو شدید، ونسا پارادیس، گاد المالی، فرانسوا کلوزه، لودیوین سانیه
داستان این انیمیشن سه‌بعدی سال 2010 در پاریس روی می‌دهد. امیل آپارات‌چی خجالتی و رائول مخترع پرهیجان در پی به دام انداختن هیولایی هستند که شهروندان را به وحشت انداخته است. لوسیل ستاره مهربان کاباره و یک دانشمند عجیب و غریب و میمون عصبانی او در این ماموریت آن‌ها را همراهی می‌کنند و ...
2011، فرانسه
«هیولایی در پاریس» ابتدا قرار بود آوریل 2010 روی پرده برود، اما تاریخ اکران فیلم به دسامبر 2010 به تعویق افتاد. در نهایت فیلم اولین بار اوت 2011 در یک جشنواره در فرانسه نمایش داده شد و اولین نمایش جهانی آن سپتامبر 2011 در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بود. بیبو برژرون کارگردان «هیولایی در پاریس» یک انیماتور است و کارگردانی فیلم‌هایی چون «جاده الدورادو» و «قصه کوسه» را در کارنامه دارد.  
«شنل قرمزی علیه پلیدی» («Hoodwinked Too! Hood vs. Evil»)
مایک دیسا
صداپیشه‌ها: هیدن پانه‌تی‌یر، گلن کلوز، پاتریک واربرتن، چیچ مارین، جون کیوساک
شنل قرمزی و گرگ فراخوانده می‌شوند تا درباره ناپدید شدن اسرارآمیز هانسل و گرتل تحقیق کنند.
2011، آمریکا
انیمیشن کامپیوتری «شنل قرمزی علیه پلیدی» با بودجه‌ای حدود 30 میلیون دلار ساخته شد و با تنها 17 میلیون دلار فروش یکی از فیلم‌های شکست‌خورده سال 2011 در گیشه‌های فروش بود. منتقدان هم از فیلم استقبال نکردند و در وبسایت Rotten Tomatoes تنها 11 درصد نقدهای نوشته‌شده بر آن مثبت بود. «شنل قرمزی علیه پلیدی» یکی از 18 فیلم واجد شرایط برای حضور در بخش فیلم بلند انیمیشن جوایز اسکار 84 است.  

5858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =