در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از سنجاب بنفش و اسب‌های چسبناک گرفته، تا دفتر کار شرکت لگو و اقیانوس باستانی مریخی.

اسب‌های چسبناک: دلیل وجود و کاربرد نوارهای راه‌راه پوست بدن گورخرها همواره مورد سوال زیست‌شناسان بود. اما بر اساس یک مطالعه جدید، این نوارها برای این تکامل یافته‌اند تا نوع خاصی از مگس خونخوار را گیج کرده و از گورخر دور کنند. این آزمایش با استفاده از گروهی از اسب‌های آغشته به چسب در اندازه واقعی انجام شده است.
 

خوشه باستانی: این جسم کیهانی که با عنوان NGC 6572 شناخته می‌شود و 13هزار سال‌نوری از ما فاصله دارد، بیش از 10 میلیارد سال سن دارد و یکی از باستانی‌ترین مجموعه‌های ستاره‌ای است که تا کنون دیده شده است. در حقیقت، این جرم دو برابر مسن‌تر از منظومه شمسی ما سن دارد. اطلاعات بیشتر در خصوص این خوشه ستاره‌ای را اینجا ببینید.
 

دفتر لگو: شاید دفتر کار خیلی از شرکت‌ها به نظر رویایی باشد، اما مسلما دفتر کار شرکت لگو بسیار حیرت‌آور به نظر می‌رسد. در این دفتر می‌توانید سال‌ها تاریخ این شرکت را از نزدیک مشاهده کنید. برای مطالعه بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

توپ را بگیر!: شاید شما هم مانند من خیلی از سگ‌ها خوشتان نیاید، اما این باعث نمی‌شود تا از عکس‌هایی که سث کستیل از سگ‌ها در زیر آب گرفته است لذت نبرید. عکس‌هایی که در آنها این سگ‌ها خیلی شاد و مصمم به نظر می‌رسند. من که امیدوارم آنها بتوانند در گرفتن این توپ موفق باشند!
 

بنفش سنجاب: این سنجاب بنفش توسط یک زوج در شهر کوچکی در ایالت پنسیلوانیا آمریکا پیدا شده است. آنها این سنجاب را در تله‌ای که برای ممانعت از ورود این جانوران به حیاط خانه‌شان گذاشتند پیدا کردند. این نخستین بار نیست که یک سنجاب بنفش مشاهده می‌شود. 4 سال پیش نیز یک سنجاب بنفش در انگلستان مشاهده شده بود. برخی عقیده دارند که رنگ غیرمعمول این سنجاب نتیجه یک جهش ژنتیکی است، اما برخی نیز عقیده دارند که شاید سنجاب در جستجوی خود به دنبال غذا درون یک مخزن رنگ یا جوهر بنفش افتاده است.
 

خودروی چاق: شاید در نگاه اول، به نظر برسد که عکس بالا متعلق به یک خودرو شاسی بلند پرمصرف است. اما بر عکس چیزی که به نظر می‌رسد، سری جدید X خودرو تسلا که بر مبنای پلتفرم مدل S ساخته شده است، خودرویی الکتریکی است.
 

اقیانوس مریخی: به گفته مسولان سازمان فضایی اروپا، یافته‌های جدید رادار MARSIS که بر روی ماهواره مارس اکسپرس قرار دارد، شواهد محکمی از وجود یک اقیانوس باستانی بر روی مریخ را نشان می‌دهد. به گفته آنها این اقیانوس، اقیانوس عظیمی بوده که بخش اعظمی از نیمکره شمالی سیاره سرخ را می‌پوشاند.
 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =