اولاند معتقد است در صورتی که خرید اوراق قرضه بتواند از بخش های تولیدی حمایت و رشد اقتصادی را برای کشورها به همراه داشته باشد، راه حل خروج از بحران است.

زهرا خدایی

 

در حالیکه سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی اروپا برای سال جاری در اروپا رشد صفر درصدی را پیش بینی کرده است، فرانسه از ضرورت احیای اقتصادی دفاع می کند. رییس جمهور جدید فرانسه ضمن تأکید بر رشد اقتصادی و حمایت از تولید بیشتر، ریاضت اقتصادی را کافی نمی داند، در حالیکه آلمان ها خواهان تأکید بیشتر بر ریاضت اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها هستند. مرکل معتقد است خرید اوراق قرضۀ اروپا و تسری دادن آن به سایر کشورها و بدهکارکردن سایرین، نتیجه ای جز وخیم تر کردن ابعاد بحران ندارد، اما اولاند معتقد است در صورتی که این اقدام بتواند از بخش های تولیدی حمایت و رشد اقتصادی را برای کشورها به همراه داشته باشد، راه حل خروج از بحران است.

گفتنی است اتحادیه اروپا به تازگی مبلغ 230 میلیارد یورو برای حمایت از سرمایه گذاری در بخش خصوصی( در زمینه انرژی و حمل و نقل) اختصاص داده است. تزریق نقدیندگی به بانک مرکزی اروپا از دیگر پروژه هایی است که اتحادیه در سر دارد. در نشست ماه ژوئن که بعد از انتخابات پارلمانی فرانسه برگزار خواهد شد، موضوع خرید اوراق قرضه و نقشه راهی که قرار است برای خروج از بحران ارائه شود، رهبران اروپایی بار دیگر گفتگو خواهند کرد.
 

 

کمیسیون اروپا وضعیت اقتصادی کشورها را براساس تولید ناخالص داخلی در اینفوگرافیک ذیل مورد بررسی قرار داده است که در ذیل می بینید.

 

 

26339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    44 8
    اروپا می تواند در بلند مدت راهکاری برای مقابله با بحران فعلی پیدا کند. از این رو نباید چندان به این آمارها توجه کرد.
  • بی نام NL ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    13 2
    تولید ناخالص داخلی ما چقدره؟ قابل قیاس هست با این همه ثروتی که داریم؟
    • ابی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      8 0
      تولید ناخالص داخلی ما در سال 2011 طبق آمار صندوق بین المللی پول 482 میلیارد دلار بوده، که در رده 25 مین کشور در جهان است. در صدر این لیست آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از 15 ترلیون دلار در صدر قرار داره. اگر بخواهیم با کشور های اروپایی مقایسه کنیم، آلمان با 3.5 ترلیون دلار در صدر اروپا ایستاده پس از آن فرانسه با 2.7، انگلیس با 2.4 و ایتالیا با 2.2، اسپانیا با 1.4 ترلیون دلار در رده ی بزرگترین اقتصاد های دنیا هستند. منبع : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
  • نیما IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    12 2
    وقتی این خبرها رو می خونم ،احساس می کنم دارم تو اروپا زندگی می کنم.
  • بدون نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    12 2
    به اقتصاد دانان ما باید جایزه نوبل بدهند و بپرسند که چگونه ارزش پول ایران در طول 6 سال اخیر به چنین وضعیتی دچار شده است. چون خراب کردن تو این سرعت هم هنر هست و گرانی راه انداختن کار ساده ای نیست
  • كامران IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    12 1
    شما لطفا اول مشكل كشور خودمون را حل كنيد و وقتي كه حداقل كساني كه كار مي كنند ( چه كارمند و چه كارگر ) تونستن بدون قرض و وام زندگي آرام و حتي زير نرمالي داشتند آن وقت لطف كنيد در رابطه با اروپا و آمريكا صحبت كنيد .
  • حسین IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    19 1
    لااقل اونا امار رسمی دارن بعد بر اساس اون برنامه ریزی می کنند ما چی
  • mehdi IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    11 1
    تجربه نشون داده بعد از چند سال رکود اروپا میتونه دوباره خودش رو جمع کنه ! این ما هستیم که هنوز سیاست خودمون رو چه داخلی چه خارجی مشخص نکردیم .