رنو توئیزی را به یک خودروی اسپرت برای مسابقات فرمول 1 تبدیل کرده است. در این طراحی تلاش‌شده با استفاده از فناوری‌های روز دنیا فاصله میان خودروهای تولید شده با نمونه‌های فرمول 1 کمتر از پیش شود.

محبوبه عمیدی: آخرین خبری که در مورد توئیزی، خودروی کوچک رنو منتشر شد، مربوط به استفاده از آن به عنوان یک خودروی آتش‌نشان سریع و کمکی بود؛ اما به‌نظر می‌رسد رنو ایده‌های دیگری هم برای ارائه توئیزی به بازار دارد که به مراتب جذاب‌ترند. این‌بار این خودرو با نام Twizy Renault Sport F1 ارائه شده و ظاهر آن چیزی شبیه به ای.تی است که سر از مسابقات فرمول 1 بین هابیت‌ها درآورده باشد.

کارشناسان رنو می‌گویند این خودرو برای تفریح و تلفیق فناوری‌های تازه با خودروهای الکتریکی طراحی شده و قرار است فاصله میان خودروهای فرمول 1 با خودروهایی که در خیابان‌ها می‌بینیم را کمتر از پیش کند. با این حال احتمال دیدن این توئیزی تازه در خیابان‌ها باید به‌مراتب بیشتر از پیست فرمول 1 باشد.

اریک دیمرت، مدیر بخش طراحی اسپرت رنو می‌گوید: «توئیزی خودرویی کوچک، ساده و در عین حال هوشمند است. ما تلاش کرده‌ایم از فناوری‌هایی که در خودروهای فرمول 1 مورد استفاده قرار می‌گیرند در تولید این نمونه استفاده کنیم».

این توئیزی اسپرت مانند نمونه‌های دیگری که وارد مسابقات فرمول 1 می‌شوند، تنها برای یک سرنشین طراحی شده و مانند آنها اسپویلر بزرگی در جلوی آن به‌کار رفته است. علاوه بر این بخش‌های آیرودینامیک کناری و بالچه‌ای در عقب خودرو طراحی شده تا همراه با هدایت جریان هوا در سرعت، پایداری خودرو در سرعت‌های بالا نیز حفظ شود. ترکیب این قطعات ظاهری عجیب و شبیه به وال-ای که برای مسابقات فرمول 1 هابیت‌ها تغییرشکل داده به این خودرو داده است.

در کنار ظاهر عجیب این خودرو قدرت موتور آن نیز قابل‌توجه است. برای به حرکت درآوردن توئیزی اسپرت یک جفت پیشرانه الکتریکی به‌کار گرفته شده که همراه با KERS (سیستم بازیافت انرژی جنبشی) که در خودروهای فرمول 1 تولید رنو نیز وجود دارد، می‌تواند در نهایت 72 کیلووات انرژی تولید کند. این سیستم برای زمان کوتاهی حدود 14 ثانیه انرژی تولیدی را 6 برابر کرده و از 17 به 97 اسب‌بخار خواهد رساند.

این خودروی کوچک تنها 564 کیلوگرم وزن دارد که اگر آنرا با قدرت موتوش مقایسه کنیم، نسبت وزن به قدرت 5.8 به 1 به دست می‌آید که کمی از مگان RS (کارآترین خودروی فعلی ساخت رنو با بالاترین بهره‌وری) با نسبت 5.2 به 1 کمتر است. البته در میان خودروهای فرمول 1 این نسبت معمولا 0.86 به 1 است!

فرمان این خودرو مطابق قوانین فرمول 1تقویت‌شده و در ساخت تایرها از نمونه به‌کار رفته در خودروی مسابقه Formula Renault 3.5 با اندکی تغییرات استفاده شده است. برای بازیافت انرژی الکتریکی مصرفی می‌توان از دکمه 4وضعیتی حالت بازیافت استفاده کرد که زمانی که توان تولیدشده بین 10 تا 60 کیلووات باشد، شرایط را مطابق با یکی از 6 سطح ازپیش تعریف‌شده هدایت خواهد کرد. راننده هر زمان که بخواهد از انرژی ذخیره‌شده توسط KERS استفاده کند، کافی است دو پدال روی فرمان را همزمان فشار دهد.

این کانسپت جدید توسط رنو در موقعیت‌های متفاوتی به نمایش درخواهد آمد. اولین آنها نمایش عمومی تازه‌های رنو در آراگون، اسپانیا است و پس از آن توئیزی اسپرت در نمایشگاه خودروی بارسلونا رونمایی خواهد شد.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    7 1
    بالاخره E.T یا Wall-E ؟؟؟
بلیط هواپیما
‍‍‍