عکس‌های علمی جذاب هفته را به روایت پاپ ساینس با ما مرور کنید: از کنسول بازی مفهومی منتسب به گوگل و زیباترین دسته نینتندو تا اسکن سه بعدی فیل و کبرای کاغذی یک‌تکه


1- اسکن سه بعدی فیل
گروهی از محققان، در حال استفاده از تکنیک اسکن سه بعدی برای اندازه گیری درختان در گابن بودند که ناگهان این عکس را در میان نتایج تحقیق خود مشاهده کردند!

2- کبرای کاغذی
این مار کبرای کاغذی که توسط رونالد کو طراحی شده و به طور حرفه‌ای توسط یک هنرمند اریگامی به نام متیو گورگر تا شده، تنها از یک تکه کاغذ ساخته شده است. حتی تمام فلس‌های روی بدن آن هم همه تا شدگی کاغذ است.

3- سهپاد: سگ هدایت‌پذیر از دور
دو مهندس به نام جف میلر و دیوید بولی یک کوله پشتی طراحی کرده‌اند که می‌تواند سگ‌ها را وادار به رفتن به سوی محل نجات کند. این کوله، لرزه‌ها و صداهایی را تولید می‌کند که سگ‌های آموزش دیده به آنها واکنش می‌دهند. «آفرین پسر خوب. کارت عالی بود»

4- زیباترین دسته نینتندو
یک هنرمند طراح دسته‌های بازی به نام Zoki64، این طرح انعکاسی بسیار درخشان را برای یک دسته کنترل نینتندو 64 ارائه کرده است. او این دستگاه را «مگنت فینگرتاچ 64» نامیده است، زیرا به هیچ وجه امکان ندارد که آن را لمس کنید و اثر انگشتتان روی آن نماند.

5- مجتمع زیرزمینی در مریخ
یک مجتمع مسکونی مریخی چه شکلی خواهد بود؟ کسی نمی‌داند! اما یک گروه از معماران که به زیر سطح مریخ پناه برده شود. جای تمیز و مرتبی به نظر می‌رسد.

6- اگر گوگل یک کنسول بازی بسازد!
چه خواهد شد اگر گوگل از سیستم عامل اندروید خودش برای ساختن یک کنسول بازی استفاده کند؟ اگر کنسول آنها هم به زیبایی این کنسول مدل باشد که طراحی به نام جوزف دامی آن را ساخته، قلب خیلی‌ها را خواهد ربود.

7- ابرهای قطب جنوب
عکاسی به نام دیون استراس یک سری عکس هیجان انگیز از ابرهای استراتوسفری قطبی در قاره جنوبگان گرفته است. خیلی زیبا هستند، تنها مشکل آنها این است که اسیدی هستند و لایه اوزون را نابود می‌کنند.
53271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 1
    "زیرا به هیچ وجه امکان ندارد که آن را لمس کنید و اثر انگشتتان روی آن نماند." این جمله آخری درست ترجمه شده؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 2
    اینا واقعا برترین تصاویر علمی هستن؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 2
    چقدر هم کنسول گوگل زیباست واقعاً...
  • علی علاقبند IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 2
    لطفا اخبار ازسال فرمایید
  • mimi A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    0 0
    مجتمع زیرمریخی نه زیرزمینی!!!!!!!!!!!!!!!!