در گزارش زیر تصاویری از جام جهانی فوتبال از سالهای ۱۹۳۰ تا ۲۰۱۴ را می‌بینید.

جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶ هشتمین دوره جام جهانی فوتبال به میزبانی کشور انگلستان بوده‌ که از تاریخ ۱۱تا ۳۰ ژوئیه ۱۹۶۶ برگزار شد و با قهرمانی تیم ملی فوتبال انگلستان به پایان رسید.

جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ سیزدهمین رقابت جام جهانی فوتبال بود که در مکزیک از ۳۱ مه تا ۲۹ ژوئن برگزار شد. تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست دومین عنوان قهرمانی خود را در این رقابت‌ها بدست آورد.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال بود که از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار شد و در نهایت با قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان پایان گرفت.

جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ یا دوازدهمین دوره جام جهانی فوتبال  از ۱۳ ژوئن ۱۹۸۲ تا ۱۱ ژوئیه  در کشور اسپانیا برگزار شد و با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید.

جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ پانزدهمین دوره از این بازی‌های جام جهانی فوتبال بود که در ایالات متحده آمریکا برگزار شد. این مسابقات از تاریخ ۱۷ ژوئن تا ۱۷ ژوئیه ۱۹۹۴ در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد. برزیل و ایتالیا فینال این جام را برگزار کردند که پس از تساوی صفر صفر در ۱۲۰ دقیقه کار به ضربات پنالتی کشید و برزیل ۳ بر ۲ پیروز شد.

جام جهانی فوتبال ۱۹۷۰یا نهمین دوره جام جهانی فوتبال از ۳۱ مه تا ۲۱ ژوئن در کشور مکزیک برگزار شد. در این رقابت‌ها برزیل با پیروزی در برابر ایتالیا برای سومین بار به قهرمانی در جام جهانی رسید و طبق قوانینی که ژول ریمه تعیین کرده بود توانست جام ژول ریمه را برای همیشه به خانه ببرد.

جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ چهاردهمین دوره این مسابقات بود که از هشتم ژوئن تا هشتم ژوئیه در ایتالیا برگزار شد. در این مسابقات آلمان غربی با شکست یک بر صفر آرژانتین در فینال این رقابت‌ها، موفق به کسب عنوان قهرمانی برای بار سوم شد.

جام جهانی فوتبال ۱۹۳۰ نخستین دوره جام جهانی فوتبال، مسابقات قهرمانی جهان برای تیم‌های فوتبال حرفه‌ای مردان بود که از ۱۳ تا ۳۰ ژوئیه به میزبانی اروگوئه برگزار شد. در بازی فینال اروگوئه ۴-۲ آرژانتین را شکست داد و فاتح نخستین جام جهانی فوتبال شد.

عکس‌ها: reuters

67282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =