گران‌ترین کتاب تاریخ سینمای ایران که دربردارنده یک قرن پوستر و اعلان فیلم‌های سینمایی کشور است این روزها با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «‌صدسال اعلان و پوستر فیلم در ایران‌» که طی مراسمی در هشتم آبان ماه در خانه‌ هنرمندان رونمایی شد تا کنون با استقبال خوبی از سوی گرافیست‌ها‌، فیلمسازان و عموم مردم در داخل و خارج از کشور مواجه شده است.

 

این کتاب حاوی پوسترها و اعلان هایی از مهر 1286، ‌نخستین آگهی نمایش فیلم در عکاس‌خانه روسی خان تا پوستر فیلم‌های سینمای ایران در سال 1390 است.

 

 

در این مجموعه با آثاری از «آیدین آغداشلو،‌ امیراثباتی‌، محمدعلی حدت‌، ابراهیم حقیقی‌، حسین خسروجردی،‌ بهزاد خورشیدی‌،محمدرضا دادگر،‌نورالدین زرین ملک‌، عزیز ساعتی،‌ قباد شیوا‌، علی اکبر صادقی،‌ سیامک فیلی زاده‌،بهزاد غریب‌پور،‌ عباس کیارستمی‌،علی وزیریان و مرتضی ممیز و...به سیر و تحول پوستر فیلم در بیش از صدسال سینمای ایران پرداخته شده است.

 

مسعود مهرابی به عنوان مدیر ماهنامه‌ سینمایی فیلم سال‌ها در تالیف و نشر کتب سینمایی فعالیت داشته که کتاب ‌تاریخ سینمای ایران‌ او به عنوان پرتیراژترین کتاب سینمای ایران تا کنون 10 بار تجدیدچاپ شده است. 

 

مسعود مهرابی خودش درباره کتاب «صدسال اعلان و پوستر فیلم در ایران» می‌گوید: «این کتاب تاریخ مصور سینمای ایران به روایت پوستر و اعلام فیلم است که در آن از آگهی‌ نمایش نخستین اثر سینمایی ایران تا آخرین آثار گردآوری شده است. این کتاب آینه یک قرن گرافیک ایران است. کارنامه گرافیک ایران به قدری پربار است که می‌توان آن را به تعداد قابل توجهی از گرافیست‌ها نسبت داد، اما با این وجود نام و یاد مرتضی ممیز مانند نقش فرهاد بر بیستون خواهد ماند.» 
 

کتاب را موسسه‌ فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر به دو زبان فارسی و انگلیسی در498 صفحه با قیمت 85 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =