۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۱

اگر او را پدیده انتخابات ریاست جمهوری اخیر بنامیم شاید زیاد هم بیراه نگفته باشیم.

یاسر فاتحی: فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری نهم از ادامه راه انصراف داد و خود را آماده میدان رقابت بعد با رئیس دولت نهم کرد. محسن رضایی اگرچه خیلی دیر تصمیم به ورود به رقابت‌های انتخاباتی دور دهم گرفت ولی با ارائه فهرستی از برنامه‌های ریز و درشت برای انقلاب اقتصادی، در میان مردم به نامزد «بابرنامه» شهرت یافت.

چنانچه که در میان اظهارات انتخاباتی همیشه سعی کرد از دایره نقد منصفانه خارج نشده و به جای پرخاش و توهین به طرف مناظره با منطق و دلیل مسیر مناظره را به نفع خود هدایت کند. هنوز هم نمایش نمودار فلاکت رضایی و تأکید وی بر تورم 25 درصدی در میدان مناظره با رئیس دولت نهم در اذهان عموم باقی مانده است.

وی در عین حال که اعلام کرد تنها از طریق قانون پیگیر مطالبات حامیان خود است، در کنار دو نامزد اصلاح‌طلب به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کرد و این روزها سعی در رایزنی با مقامات برای احقاق حقوق و رأی حامیان خود دارد. چه که در جلسه شورای نگهبان قانون اساسی حضور پیدا کرده و در غیاب دو نامزد معترض دیگر راهکارهای خود را به این نهاد نظارتی ارائه داد.

این دکترای اقتصاد که با رمز مقدس «یا زهرا (س)» وارد انتخابات ریاست جمهوری شد، برای نمایش چهره‌ای منطقی از خود در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما پس از انتخابات حاضر و حتی به مسئولان کشور توصیه می‌کند که از اظهارات تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز بپرهیزند و نیز از نگارش نامه انتقادی به رئیس سازمان صداوسیما، دبیر شورای نگهبان، وزیر کشور و رئیس‌جمهور برای پیگیری مطالباتش و 7میلیون رأیی که می‌گوید داشته بهره برده است.

رضایی که اخیراً از رأی‌دهندگان خود خواسته با مراجعه به سایت‌اش فرمی را که برای پیگیری آرای آنان درنظر گرفته، پر کنند؛ خبر از رأی میلیونی در انتخابات گذشته می‌دهد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نامه تند یکی هواداران خود با تأکید بر حفظ آرامش و متانت وعده می‌دهد که تا آخر نیز در کنار شما خواهم ماند. البته این روزها کسی او را در خیابان ندیده.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تاریخ IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۴/۰۱
    1 0
    خداحافظ انگلیس !