چپ شدن هواپیمای ایرلندی بعد از 3 بار تلاش ناکام در فرود باعث کشته و زخمی شدن 12 نفر شد.

به گزارش آسوشیتدپرس هواپیمای کوچک مسافری که از دوبلین پرواز کرده بود سعی کرد در فرودگاه کورک در جنوب غرب ایرلند فرود آید که بعد از سومین تلاش کله و معلق شده و چپ کرده و کنار محوطه چمن فرودگاه متوقف شد.

بر این اساس 6 نفر کشته شده و 6 نفر دیگر زخمی شده وراهی بیمارستان شدند. مقامات هوایی ایرلند ضمن بر عهده گرفتن مسوولین این اتفاق اعلام کردند دلیل حادثه وجود مه غلیظ بوده است تا جایی که کنترل کنده های خط بالای برج مراقبت نتوانسته اند هواپیما را دیده و وی را هدایت نمایند. به گفته مقامات آنها تنها صدای تصادم ناشی از سقوط را شنیدند.کی کیگان سخنگوی شورای شهر کورک گفت زنده ماندگان که دچار سوختگی ناشی از اتش سوزی در هواپیما شده اند، به بیمارستان منتقل شده اند. هواپیما از نوع موسوم به Turboprop بوده که از بلفاست به کورک آمده است.

ایامون برنان مدیر پروازفرودگاه کورک گفت خلبانان سعی کردند با استفاده از وضعیت دشوار موجود فرود آیند اما در زمان حادثه مه غلیظی باند را فرا گرفته وحتی باد نیز نمی آمده است. تقریبا 20 دقیقه خلبان منتظر فرود شد و سرانجام تصمیم به نشستن گرفت. هواپیما به لبه سنگفرش فرودگاه برخورد کرده وبعد از واژگون شدن آتش گرفت. هواپیما 19 صندلی داشته و ساخت تگزاس به سال 1992 بود که زمان وقوع حادثه دو خدمه و 10 سرنشین داشت. بعد از این حادثه فرودگاه بسته شده و پروازها بدین فرودگاه به فرودگاه شانون در جنوب غرب ایرلند تغییر مسیر دادند. از سال 1968 این مرگ آورترین پرواز در ایرلند به شمار می رود و جان باکلی اسقف کلیسا ضمن عرض تسلیت به خانواده های قربانیان، از بازماندگان خواست برای امرزش کشته شدگان نیایش کنند.

در سال 1968 پرواز آئر لینگوس از کورک به لندن دچار سانحه شده و باعث مرگ 61 نفر شد.

/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی CA ۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
    0 0
    بعد از 43 سال 6 نفر کشته در سوانح هوایی