برای اولین بار در چند سال اخیر، فروش گوشی‌های هوشمند از کامپیوترهای شخصی فراتر رفت و این ابزارهای همراه سهم بیش‌تری از بازار ابزارهای الکترونیکی پیشرفته را به خود اختصاص دادند.

ابوالفضل کریمی: آخرین تحقیقات انجام شده توسط IDC نشان می‌دهد در سه ماهه آخر سال 2010 فروش تلفن‌های هوشمند از کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته است.

به گزارش تلگراف، در طول این مدت نزدیک به 100.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش رفته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 87 درصدی داشته است. این در حالی است که رشد کامپیوترهای شخصی فقط 3 درصد رشد داشته و به رقم 92.1 میلیون دستگاه رسیده است.

رامون لیاماز یکی از تحلیل‌گران IDC در این باره گفت: «روند فروش کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های هوشمند چندان به یکدیگر ارتباطی ندارد. چرا که این وسایل با اهداف کاملا متفاوتی خریداری می‌شوند. از سوی دیگر بسیاری از مردم کامپیوتر شخصی دارند اما تاکنون گوشی هوشمند نداشته‌اند. همین عوامل باعث کاهش فروش کامپیوترهای شخصی و افزایش استقبال از تلفن‌های هوشمند شده است».

البته عرضه تبلت‌ها هم روی بازار کامپیوترهای شخصی تاثیر منفی گذاشته و بخشی از مشتریان را به سمت خود جذب کرده است. عامل مهم دیگر کاهش قیمت تلفن‌های هوشمند است.

لیامز در این باره گفت: «امروزه تعداد گوشی‌های هوشمند که با قیمت 100 دلار می‌توان خرید افزایش داشته است و تعداد بیش‌تری از مردم توانایی خرید این وسایل را پیدا کرده‌اند. فروش کامپیوترهای تبلت مانند آی‌پدهای شرکت اپل و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مانند Kindle هم هم‌چنان بالاست».

او در ادامه افزود: «آندروید شرکت گوگل نقش مهمی در بازار تلفن‌های هوشمند داشته است. البته باید توجه داشت که مردم بیش‌تر تمایل دارند گوشی‌های خود را عوض کنند تا این که به دنبال تعویض کامپیوترهای خود باشند. البته هنوز زود است که بگوییم کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها در حال نزدیک شدن به پایان دوران خود هستند».

50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =