نکوداشت استاد فاتح عزت پور در سنندج برگزار می شود

به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از سال ها فعالیت هنری استاد خوشنویسی کردستان فاتح عزت پور یکشنبه ۶ بهمن ماه ۹۸ در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج تجلیل می گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی اظهار داشت: کردستان به حق استان فرهنگ و هنر است و امروز به برکت همین توانمندی های هنری و فرهنگی است که همواره در کانون توجه است.

وی ادامه داد: حضور چهره های برجسته در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری استان کردستان زبانزد خاص و عام است و هنرمندان برجسته این استان نه تنها در عرصه ملی، که حتی در عرصه های بین المللی با آثار خود نام و آوازه هنر کردستان را جهانی کرده اند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای بسیار ارزشمند از دیرباز در استان کردستان مورد توجه بوده و آثار این اساتید امروز به عنوان یک الگوی هنری مورد توجه هنرجویان وعلاقه مندان می باشد.

مرادی قدردانی از هنرمندان را یک وظیفه مهم عنوان کرد و گفت: معرفی خدمات این اساتید و تکریم آنان سبب اعتلای هنر و فرهنگ استان می گردد و زمینه ای برای فعالیت بیشتر در عرصه های هنری در بین جوانان خواهد شد.

وی تصریح کرد: استاد فاتح عزت پور از ۱۳۴۸ تا کنون به فراگیری و آموزش هنر خوشنویسی مشغول بوده که حاصل نیم قرن فعالیت هنری این استاد با اخلاق کتابت نزدیک به ۲۰ اثر از جمله "خوشنویسی در کردستان"، "رباعیات خیام"، "دیوان حافظ نسخ غنی قزوینی و قدسی"، "گلستان سعدی"، "پروین اعتصامی"، "اشعار خیام به زبان کردی"، "ابوالسعد ابوالخیر"، "بابا طاهر عریان"، "هاتف اصفهانی"، "مناجات نامه خواجه عبدا... انصاری"،  نألیف کتاب "جزوه آموزش خوشنویسی" و " خوشنویسی در هنرهای سنتی" و.... اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: استاد عزت پور مقدمات خوشنویسی را از سال ۱۳۴۸ نزددائی خود استاد مهدی کمالی کردستانی در زمینه نستعلیق شروع نمود و سپس از سال ۱۳۵۸ زیر نظر "استاد عباس اخوین"  فراگیری خط نستعلیق را ادامه داد و امروز به عنوان یکی از بهترین شاگردان این استاد در ایران شناخته می شوند.

مرادی افزود: این استاد همزمان با خط نستعلیق به دلیل علاقه ای که به دیگر گونه های خوشنویسی داشتند از سال ۱۳۵۹ زیر نظر استاد "یداله کابلی خوانساری" به فراگیری شکسته نستعلیق مشغول شدند و در این زمینه نیز امروزبه عنوان یکی از سرآمدان این رشته خوشنویسی شناخته می شوند.

وی تصریح کرد: در زمینه تذهیب نیز که یکی از ملزومات هنر خوشنویسی محسوب می گردد از سال ۱۳۶۲ زیر نظر استاد"بیوک احمری" مشغول به فعالیت شدندو به عنوان یکی از اساتید این هنر سال ها در دانشگاه ها و آموزشگاه های هنری به اموزش مشغول بوده اند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به مظلومیت هنر خوشنویسی در بین سایر هنرها ادامه داد: در طول سالیان گذشته تجلیل از هنرمندان و اساتید مطرح هنر تجسمی مورد توجه قرار گرفته که نکوداشت استاد زنده یاد "محمد صابر صابر"، "استاد علی اشرف زانیار"، "استاد خلیل کویکی" ،" استاد هادی ضیاء الدینی" ، " استاد احمد خلیلی فرد" و ... بخشی از این برنامه ها بوده است.

مرادی ضمن تقدیر از فعالیت های استاد فاتح عزت پور، یادآور شد: استاد عزت پورکه فارغ التحصیل علوم اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی می باشند، در سال۱۳۶۱ گواهی ممتاز خوشنویسی را از انجمن خوشنویسان دریافت می نمایند و در سال ۱۳۸۶ مفتخر به دریافت فوق ممتاز خوشنویسی و در سال ۱۳۸۸ گواهی استادی را از انجمن خوشنویسان دریافت کرده و درهمان سال نشان درجه یک هنری(دکترا) را نیز دریافت می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ده ها نمایشگاه داخلی وخارجی . کسب عناوین مختلف کشوری و بین المللی در زمینه هنر خوشنویسی در کنار سال ها آموزش این هنر به هنرمندانی که خود امروز در کسوت استاد خوشنویسی فعالیت می کنند همراه با خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد، این استاد فرزانه را به عنوان یکی از گنجینه های هنر در استان کردستان در جایگاه والای عزت خوشنویسی کردستان قراردهد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با دعوت از علاقه مندان و دوستداران این هنرمند فرزانه اضافه کرد: مراسم نکوداشت ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۶ بهمن ماه در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می گردد و سپس نمایشکاهی از نیم قرن فعالیت هنری این هنرمند در قالب ۳۰ تابلو به مدت یک هفته تا ۱۱ بهمن در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح و در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد.

مرادی تاکید کرد: این نمایشگاه در ایام برگزاری از ساعت ۱۶ الی ۱۹ آماده بازدید علاقه مندان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =