۰ نفر
۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۵

برخی از انواع بیماری‌ها در سراسر جهان قربانیان بیش‌تری را نسبت به بیماری‌های دیگر داشته‌اند که در مطلب زیر برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

برخی از انواع بیماری ها مانند سرطان، بیماری های قلبی، سل و عفونت ها هر سال میلیون ها نفر را به کام مرگ می کشند که در مطلب زیر نگاه کوتاهی بر آن ها خواهیم داشت.

بیماری قلبی
حمله قلبی و بیماری‌های مرتبط با سیستم قبلی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در جهان هستند. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نزدیک به 31.5 درصد از زنان و 26.8 درصد از مردان در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

سرطان
تعداد ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها و مرگ و میر بر اثر این بیماری در جهان در حال افزایش است. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 بیش از 27 میلیون نفر در جهان به این بیماری متبلا باشند و تا آن زمان هر سال 17 میلیون نفر بر اثر سرطان از دنیا بروند. سیگار، نداشتن تحرک بدنی کافی و رژیم غذایی نامناسب مهم‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری است.

بیماری‌های عفونی
بیماری‌های عفونی بزرگ‌ترین قاتل کودکان و جوانان در سراسر جهان است که منجر به مرگ نزدیک به 16.2 درصد از مردم در سراسر جهان می‌شود. بیماری‌های باکتریایی، ویروسی و بیماری‌هایی که از راه جنسی منتقل می‌شوند مانند ایدز، از دسته بیماری‌های عفونی هستند. آنفولانزای خوکی در سال گذشته تعداد بسیاری را در جهان به خود مبتلا کرد.

سل

هر سال نزدیک به 2 میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به ایدز جان خود را از دست می‌دهند. آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد تقریبا یک سوم جمعیت جهان به باکتری ایجاد کننده بیماری سل آلوده هستند. سل کشنده‌ترین بیماری در بین مبتلایان به ایدز است.


COPD

بیماری انسداد ریوی مزمن که شامل بیماری‌های ریوی است یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های جهان است و تا سال 2020 به سومین عامل کشنده در جهان تبدیل خواهد شد. در بیش‌تر مواقع سیگار مهم‌ترین عامل ابتلا به این بیماری‌ها در جهان است. آلودگی‌ هوا، گرد و غبار و برخی از بیماری‌های ارژی نیز در این میان موثر هستند.

ایدز
در سال 2008 نزدیک به 2.7 میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز دچار شدند و نزدیک به 2 میلیون نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. در سال 2009 ، تعداد مبتلایان کاهش پیدا کرده و به 2.6 میلیون نفر رسید.


مالاریا
هر سال بین 1 تا 5 میلیون نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به مالاریا جان خود را از دست می‌دهد. البته دانشمندان در حال تلاش برای کاهش تعداد مرگ و میرها بر اثر این بیماری هستند و تا کنون به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده‌اند.

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =