استفاده از ظرفیت حوزویان در برنامه‌های ماه رمضان صداوسیمای خراسان شمالی

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی با تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان شبکه استانی صداوسیما، گفت: در این ماه به‌صورت ویژه از ظرفیت اساتید حوزه علمیه و روحانیان استان در برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی ؛  در خراسان شمالی، حمید قربانی جم، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به اجرای مسابقات قرآنی در صداوسیما و ویژه‌برنامه‌های مرتبط با ماه رمضان، اظهار کرد: در این ایام همه ظرفیت‌های صداوسیما متناسب با حال و هوای ماه رمضان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه مناجات خوانی در ماه رمضان در حرم مطهر حضرت سید عباس (ع) بجنورد ضبط شده و در ماه رمضان پخش می‌شود، افزود: پخش جزء خوانی قبل از ویژه‌برنامه افطار، سفره‌های افطاری و بسم‌الله افطاری در سطح خانوادگی و بیان احکام شرعی به‌صورت روزانه با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان توانمند برخی از ویژه‌برنامه‌های صداوسیمای استان در ماه رمضان است.

قربانی جم اظهار کرد: در این راستا بیش از ۲۵۰ بسته پنج‌دقیقه‌ای از علما و روحانیان ضبط و در ماه رمضان پخش می‌شود که در این کلیپ‌ها از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیان و اساتید حوزه علمیه استفاده خواهد شد.

وی برنامه ۳۰ شب ۳۰ چهره قرآنی، تولید برنامه‌های کوتاه ازجمله یک آیه یک زندگی برگرفته از قصص قرآنی، ویژه‌برنامه بانوی اردیبهشتی و معرفی مادرانی که فرزندان قرآنی و انقلابی پرورش داده‌اند به ویژه مدافعان حرم و سلامت را از دیگر برنامه‌های صداوسیمای استان در ماه رمضان ذکر کرد.

 قربانی جم اظهار کرد: در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های مناسبی ضبط و پخش شده و همچنین بخش‌های کوتاه تمام برنامه‌ها در فضای مجازی به طور مفصل پخش خواهد شد و همچنین بخشی از کارشناسی‌های دینی و شرعی با گویش‌های کرمانجی و ترکی ضبط و پخش می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =