ویژگی هایی که یک مشاور املاک حرفه ای باید داشته باشد

اگر شغل شما هم مشاور املاکه و دوست دارید که به موفقیت های بزرگی در این حرفه برسید، مطالعه این مطلب رو از دست ندید! چرا که در ادامه این مطلب با ترفندهای آموزشی، انگیزشی و نکات مهم در زمینه تبلیغات آنلاین ملک آشنا می شوید.

داشتن روحیه ای شکست ناپذیر

فرض کنید روزهای زیادی رو در تلاش بودید تا یک معامله رو به نتیجه برسونید و همه چیز هم به خوبی پیش بردید اما یک اتفاق غیر منتظره همه چیز رو خراب می کنه و معامله انجام نمیشه! قطعا این جور مواقع احساس خوبی ندارید و تمام زحمات و تلاش هاتون رو بیهوده می دونید. این که احساس ناراحتی بکنید کاملا طبیعیه اما نباید احساس شکست و ناامیدی داشته باشید بلکه باید از این اتفاق درس بگیرید و از تجربیات اون در بقیه ی مذاکرات استفاده کنید. شغل مشاور املاک چالش های زیادی داره که نمیشه از اون ها چشم پوشی کرد! در نتیجه اگر خودتون رو فردی قوی و چالش پذیر می دونید وارد این شغل بشید.

صادق بودن

متاسفانه بیشتر مردم این تفکر رو دارند که مشاورین املاک صداقت کافی در کارشون ندارند و همین موضوع هم باعث شده که یک تفکر نادرست راجب این شغل در ذهن شکل بگیره. باید به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای صداقت و تعهد به مشتریان رو در اولویت کاری قرار بدید و فراموش نکنید که مشتری الانتون می تونه یک رزومه کاری مثبت برای آینده شما باشه در نتیجه صداقت داشتن با مشتری رو در اولویت کاری خودتون قرار بدید.

یک مسیر مشخص برای رسیدن به موفقیت داشته باشید

شغل مشاور املاک مثل بقیه ی شغل ها چهارچوب قوانین کار مثل : ساعت کاری مشخص، تعطیلات رسمی و یا داشتن یک برنامه کاری مشخص شده رو نداره و همین موضوع هم باعث میشه تا در بیشتر مواقع اکثر مشاورهای املاک جدی بودن کار رو فراموش کنند. موفقیت احتیاج به برنامه ریزی و تلاش کردن داره اگر شما هم دوست دارید در این شغل موفق بشید باید یک برنامه ریزی مشخص شده داشته باشید و چهارچوب کاری خودتون رو مشخص کنید. هر روز راس ساعت  مشخص شده سرکار حاضر بشید و برای رفتن به تعطیلات و یا استفاده از مرخصی برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که برای رسیدن به موفقیت هدف داشتن به تنهایی کافی نیست و باید برنامه ریزی هم داشته باشید.

سرسخت بودن و پیگیری زیاد

خرید مسکن یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی است. و قطعا این تصمیم مهم یک شبه و به راحتی امکان پذیر نیست ! شما به عنوان یک مشاور املاک وظیفه دارید تا از ابتدای ورود مشتری به آژانس املاک تا پایان معامله همراه مشتری باشید. حتی اگر در آخر هیچ معامله ای صورت نگیرد.

منطقه کاری خودتون رو به خوبی بشناسید

یکی از عواملی که می تونه توی پیشرفت کاری شما موثر باشه شناخت کامل از محله و منطقیه که توش کار می کنید. هر چه بیشتر محله رو بشناسید و به اون تسلط کامل داشته باشید بهتر می تونید در ذهن مشتری فضا سازی انجام بدید و در نهایت مشتری رو قانع کنید.

با آژانس های معتبر کار کنید

برای کسب تجربه و پیشرفت کاری با یک آژانس املاک معتبر کار کنید. آژانسی که مجوزهای لازم برای کار کردن رو داشته باشه و در بین مردم شناخته شده باشه. کار کردن با این آژانس ها می تونه شما رو با دنیای جدیدی آشنا کنه و بسیار مفید باشه.

قدرت مذاکره کردن رو در خودتون افزایش بدید

تو دنیای امروزی که همه چیز هر روز در حال تغییر و تحوله ، شما هم باید علم خودتون رو همیشه به روز کنید. سعی کنید در زمینه ی کاریتون کتاب و مقاله های مرتبط بخونید و همیشه در حال یادگیری و کسب تجربه باشید. هر چقدر علم و آگاهی شما بیشتر باشه، قدرت مذاکره شما هم بالاتر می ره. در نتیجه می تونید جلسات بهتری هم برگزار کنید.

از ریسک کردن نترسید

یکی از ویژگی های مهمی که می تونه در موفقیت شما به عنوان مشاور املاک تاثیرگذار باشه ریسک کردنه! ریسک کردن در صورتیکه همراه با فکر کردن و برنامه ریزی باشه می تونه عامل موفقیت شما باشه.

رزومه کاری خودتون رو در اختیار مشتری قرار بدید

یکی از راهکار هایی که می شه با اون اعتماد مشتری رو جذب کرد، رزومه کاری شما و خوندن نظرات مشتریان سابق در مورد شماست. حتما از خودتون سوال می کنید که چطور میشه این رزومه کاری رو درست کرد؟ با عضویت در سایت شابش می تونید پروفایل شخصی خودتون رو تشکیل بدید و همه ی مشخصات خودتون رو در اون ثبت کنید. با این کار با یک تیر دو نشونه می زنید.

اول: یک لیست از آگهی های خودتون رو همیشه آماده دارید و در صورت نیاز تنها با یک لینک می تونید در اختیار مشتری قرار بدید.

دوم: با این پروفایل این امکان رو به مشتریان سابقتون می دید تا نظرات و تجربیات خودشون رو از نحوه همکاری با شما ثبت کنند.

تبلیغات موثر داشته باشید

اگر قصد پیشرفت دارید باید این نکته رو بدونید که دوره زمونه‌ی تبلیغات سنتی تموم شده و مردم دیگه وقتی برای تبلیغات سنتی شما ندارن! پس باید هوشمندانه عمل کنید و یک تبلیغات آنلاین و موثر رو برای کارتون انتخاب کنید. به عنوان مثال وب سایت های تخصصی در زمینه درج آگهی املاک بهترین گزینه است.

مزیت های استفاده از سایت های تخصصی:

  •  زنگ خور با کیفیت
  •  بهتر دیده شدن آگهی ها
  •  بازدید بهتر
  •  ارتباط موثر
  •  کمک به برندینگ شخصی
  •  برقراری ارتباط چند جانبه 

آگهی مناسب درج کنید

برای نتیجه گرفتن از آگهی هایی که درج می کنید باید به چند نکته مهم توجه کنید:

انتخاب یک عنوان مناسب

اولین چیزی که در نگاه اول نظر مشتری رو به خودش جلب می کنه، انتخاب یک عنوان مناسب برای آگهیه! همیشه سعی کنید عنوان آگهی رو کامل بنویسید. به عنوان مثال: خرید آپارتمان در تهران ، یک عنوان کامل برای آگهی شماست. فراموش نکنید که می تونید از همین عنوان برای فایل های رهن و اجاره  استفاده کنید. مثل: (اجاره آپارتمان در تهران)

عکس و فیلم

طبق تحقیقات انجام شده آگهی هایی که عکس و یا فیلم دارن به نسبت سایر آگهی ها بازدید بیشتری داشتن. این نکته رو فراموش نکنید که در دنیای مجازی هر چقدر واقعی تر به نظر برسید شانس موفقیت بیشتری هم دارید.

از تمام زاویه های خونه عکس بگیرید

عکس های یک فایل رو محدود به یک نقطه خاص از خونه مثل: سالن اصلی یا آشپزخونه نکنید! از اتاق خواب ها، بالکن، راه پله و سایر نقاط خونه هم عکاسی کنید. هر چقدر تعداد عکس های یک آگهی بیشتر و متنوع تر باشه، بیشتر جلب توجه می کنه و بهتر دیده میشه.

تمام مشخصات ملک رو ذکر کنید

سعی کنید در توضیحات ملک تمام مشخصات ملک مثل: پارکینگ، انباری، تعداد اتاق خواب، سال ساخت و ... رو ذکر کنید.

درک درست از نیازهای یک مشتری

یک مشاور املاک حرفه ای باید درک درستی از نیاز و خواسته های یک مشتری داشته باشه و بر اساس اون مشتری رو همراهی کنه. به عنوان یک مثال می تونیم به فاکتور زمان و قیمت مناسب اشاره کنیم. ممکنه که مشتری شما زمان کافی برای پیدا کردن خونه نداشته باشه و فقط چند روز مهلت برای اسباب کشی داشته باشه. و اینجاست که شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای باید در کوتاه ترین زمان یک خونه ی مناسب رو پیدا کنید. اما از طرفی بعضی از مشتریان هم محدودیت زمانی ندارند و بجای اون به دنبال یک خونه با قیمت مناسب هستن. سعی کنید در ابتدا به درک درستی از نیاز های یک مشتری برسید و بعد بر اساس اون مشتری رو همراهی کنید. فراموش نکنید که درک کردن خواسته های مشتری در مرحله ی اول می تونه به خودتون کمک کنه. 

به قوانین و مقررات ملکی مسلط باشید

دونستن قوانین و مقررات ملکی می تونه به شما کمک کنه که حرفه ای تر به نظر برسید. این نکته رو فراموش نکنید که شما به عنوان یک مشاور املاک باید پاسخگوی تمام سوالات مشتریان باشید. پس در اولین فرصت شروع کنید و با قوانین معاملات ملکی آشنا بشید.

مشتری سرمایه کاری شماست اون رو از دست ندید

تحقیقات نشون داده که مشاورین املاک اکثر تماس های مشتریان رو درست زمانی که جلسه و یا بازدید هستن از دست می دن! درصورتیکه یک مشاور املاک حرفه ای به خوبی می دونه هر مشتری یک شانس محسوب میشه و نباید اون رو از دست داد. حتما بعد از جلسه و یا بازدید تلفن همراهتون رو بررسی کنید و به تمام پیام های دریافتی پاسخ بدید اگر با مشتری برخورد کردید که نمی تونستید بهش کمکی کنید، بهتره که با دقت به تمام صحبت های اون گوش بدید و در انتها با یک روی خوش و لبخند ماندگار از مشتری خداحافظی کنید. با این کار ذهنیت مثبتی از خودتون در ذهن مشتری می ذارید که باعث تبلیغات دهان به دهان مثبتی می شه.

در آخر فراموش نکنید که رسیدن به موفقیت در این شغل یک شبه امکان پذیر نیست و برای رسیدن به موفقیت باید تلاش و پشت کار زیادی داشته باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448492