از صبح روز 2شنبه، مجلس سه بار درباره مستمری زنان بی سرپرست پس از ازدواج تصمیم گیری کرد؛ در آخرین تصمیم، مصوبه صبح سرجای خودش ماند.

درحالی که خبر رسیده بود رییس مجلس، مصوبه امروز صبح مجلس درباره تعلق مستمری به زنان بی‌سرپرستی که اقدام به ازدواج می‌کنند، باطل اعلام کرده بود، اما در خبری دیگر اعلام شد این مصوبه سرجایش هست. 

علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در این باره گفت: صبح امروز یک بند الحاقی به بند 24 بودجه داشتیم که طبق آن به زنان بی‌سرپرستی که اقدام به ازدواج می‌کنند مستمری تعلق می‌گیرد که این موضوع خلاف برنامه است و طبق پرینتی که گرفته‌ایم از 212 نفر نماینده حاضر در مجلس، 115 نفر به این مصوبه رای موافق دادند. این مصوبه به دلیل مغایرت با برنامه می‌بایست دو سوم آراء را به خود اختصاص می‌داد. بر این اساس این مصوبه رای نیاورده و فعلا باطل است.

اما در پی اعتراض برخی نمایندگان از جمله خانم‌های نماینده که در اعتراض به جایگاه هیات رییسه مراجعه کرده بودند، دوباره رای گیری شد. در نتیجه این مصوبه با 153 رای موافق، 26 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 196 نفر نماینده حاضر در جلسه مورد تائید نمایندگان قرار گرفت.

لاریجانی درباره رای گیری دوباره چنین اظهار نظر کرد: با توجه به اینکه صبح امروز در هنگام رای‌گیری برای این مصوبه اعلام نکردیم که مخالف برنامه است و احتیاج به دو سوم آراء دارد لذا مجددا رای‌گیری می‌کنیم. در این رابطه تصور می‌شد که احتیاج به دو سوم رای نمایندگان برای تصویب این مصوبه وجود ندارد که به دلیل بررسی‌های انجام شده و اهمیت این مصوبه، از نمایندگان برای رای‌گیری مجدد درخواست شد.

وی افزود: همانطور که مشاهده کردید در رای‌گیری مجدد نمایندگان بسیار حساس بوده و رای بالایی دادند چون در این رابطه آیین‌نامه سکوت کرده، هیات رییسه تشخیص داد که رای‌گیری مجدد انجام شود و این موضوع هیچ اشکالی ندارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 1
    آیا این قانون"مستمري زنان بي‌سرپرست با ازدواج مجدد قطع نمي شود" در مورد دختران بی سرپرست هم که حقوق وظیفه پدرشان را دریافت میکنند اجرا می شود؟ آنها هم اگر قصد ازدواج داشته باشند بین دو راهی قرار میگیرند چون در صورت ازدواج مستمریشان قطع می شود
  • زنی با 2 بچه IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    2 1
    چرا جزییات بیشتری گفته نشده؟آیا شامل زنانی که در گذشته همسرشان مرحوم و سپس ازدواج کرده و به همین علت مستمریشان قطع شده میشود؟ به طور کلی این قانون شامل زنان با همین شرایط در گذشته میشود یا خیر؟ اگر نه که تبعیض خیلی بدی است!!
  • خود سرپرست A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    من دختری 31 ساله هستم که نه پدر دارم و نه مادر و خود سرپرست هستم واقعیت اینکه با شرایط بد اقتصادی امروزه به دلیل قطع حقوق پدرم بعد از ازدواجم تا کنون ازدواج نکرده ام پس تکلیف ماها چیست؟ آیا ما حقی نداریم؟یا باید تنها زندگی کنیم یا باید تن به ازدواج موقت بدهیم و یا اینکه ازدواج کنیم و حقوق ماهیانه مان را از دست بدهیم؟ برای چه مجلس در این رابطه تا این حد تبعیض قائل شده؟@
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    باتوجه به مشکلات مالی واقتصادی کشوربه مردهای امروزی نمی شه اعتمادکرد مادخترهای بی سرپرست هم مانند دیگر دختران احتیاج به حمایت ازطرف خانواده داریم ازلحاظ عاطفی که پشتمان خالیست حداقل این اب باریکه راازبی پناهان دریغ نکنید تا حداقل با دردهای خود بسوزیم