عضو هیئت مدیره شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران معتقد است خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی با درایت از پیچ و خم‌ها عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، منوچهر محمدی که سه‌شنبه 13 اردیبهشت در نشست شب تهیه‌کنندگان با حضور منیژه حکمت، علی آشتیانی‌پور و عزیزالله حمیدنژاد سخن می‌گفت، در پاسخ به سئوال خبرآنلاین درباره جایگاه کنونی خانه سینما اظهار داشت: «مجموعه سینمای ایران که در قالب 29 صنف گرد هم آمده‌اند و چند هزار نفر عضو آن هستند، به عنوان نهاد رسمی قانونی صنفی موجود در کشور می‌تواند در مورد نحوه مدیریت و اداره سینما مسئولیتی برعهده داشته باشد.»

او ادامه داد: «منطقی این است که وقتی اساس را زیر سئوال می‌بریم جایگزین مناسبی برای آن داشته باشیم. برای درست کردن هر چیزی ایده لازم است و مهمتر از آن ذوق و سلیقه.»

محمدی اظهار داشت: «به گمان من خانه سینما در این سالیان فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. نگاه دلسوزانه از سوی خانه سینما به حوزه سینما دیده می‌شود. آنجا جزو معدود نهادهای صنفی است که پایدارانه در مورد حقوق سینماگران ایستاده و در حد بضاعت تلاش کرده است. بانک فیلمنامه خانه سینما خود یکی از امکان‌هایی است که شرایط حفاظت از حقوق سینماگران را فراهم می‌کند.»

او ادامه داد: «شورای حل اختلاف و داوری خانه سینما موجب شده بسیاری از اختلافات شخصی و صنفی از درون حل شود و به محاکم قضایی کشیده نشود. البته نمی‌توان گفت همه فعالیت‌های خانه سینما خالی از عیب و ایراد است، اما دیده‌ایم این نهاد در مقاطع سخت به میدان آمده است. دوستان حتما سال 86 زمانی که خانه سینما با برگزاری آن گردهمایی موفق به متوقف کردن قاچاق فیلم شد فراموش نکرده‌اند.»

این تهیه کننده در پاسخ به سئوال دیگر خبرآنلاین درباره شکل‌گیری صنف موازی تهیه‌کنندگی و خانه کارآفرینان سینما گفت: «ما با توجه به سن و سالمان که از 50 گذشته، به این ضرب‌المثل اعتقاد داریم که شنونده باید عاقل باشد. ممکن است هر گفته‌ای گفته شود، خیلی‌ها ادعاهایی می‌کنند، اما به نظر می‌رسد آرزوها را به زبان می‌آورند.»

او ادامه داد: «معتقدم سینمای ایران و فرهنگ ایرانی در زیر سقفی که خانه سینما نام دارد و کارفرما و کارگزار در کنار هم هستند معنا پیدا می‌کند. چنین مدلی بیشتر به فرهنگ ایرانی نزدیک است تا اینکه به سمت مدل‌های غربی برویم و کارفرما و کارگزار را جدا کنیم. سینمای ما با سینمای دیگر کشورها که هتل بازیگر و کارگردان از سایرین جداست متفاوت است. در سینمای ما همه از یک غذا می‌خورند. این به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نزدیکتر است.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =