۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹

شهردار تهران گفت: اگر دولت تا پایان خرداد یارانه‌های حمل و نقل عمومی را بر اساس قانون پرداخت نکند، مجبوریم سهم دولت را از مردم دریافت کنیم.

این درحالی است که دولت در چند نوبت اعلام کرده یارانه بلیت مترو را پرداخت کرده است. ضمن اینکه با افزایش کرایه ها مخالف است. 

محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم رونمایی از قطارهای نسل جدید مترو در جمع‌خبرنگاران دراین باره گفت: معاونت عمرانی استانداری مسئولیتی در قبال پرداخت کردن و یا پرداخت نکردن یارانه حمل ونقل ندارد و این موضوع را وزارت کشور پیگیری می‌کند و اگر دولت آن را پرداخت کند به‌طور قطع افزایش هزینه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

شهردار تهران همچنین گفت: علاقه‌ای نداریم هزینه‌ بیشتری به مردم تحمیل کنیم اما اگر دولت سهم یک سوم خود را از هزینه تمام شده مترو پرداخت نکند مجبوریم این هزینه را از مردم دریافت کنیم.

او گفت: در این مورد پیشنهاد ما این است که یک سوم هزینه ها را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری پرداخت کند که چنانچه دولت به تعهد خود عمل نکند ما مجبوریم این هزینه را از مردم دریافت کنیم اما امیدواریم این اتفاق نیفتد. من احساس می کنم دولت مشتاق به انجام این کار است و البته قرار است این اتفاق روی دهد اما چنانچه تا خرداد ماه دولت تعهد خود را به انجام نرساند ، طبیعتا شهرداری مصوبه شورای شهر را در این مورد به اجرا می رساند.

قالیباف به لغو جلسه اخیر وزارت کشور و شورای شهر در مورد نرخ کرایه‌ها اشاره کرد و گفت: رئیس شورای شهر پیگیر این موضوع هستند و به نظر می‌رسد دولت مشتاق است تا این موضوع حل شود. اما اگر تا خرداد یارانه‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت پرداخت نشود مصوبه شورای شهر را اجرایی می‌کنیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اكبر IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    0 0
    حيف كه خبرآنلاين گفته اهانت نكنيد وگرنه ... شما خيلي ... استغفراله مگه شهر هرته؟!!! هان؟!!!