یک کارشناس مسائل بین الملل بر این باور است که امریکایی‌ها استراتژی جدیدی را در قبال مذاکرات سازش و مواضع تندی که دولت نتانیاهو ابراز داشت، ارائه نداده اند.

محمد ایرانی در یادداشتی برای خبر نوشت: درباره تاثیر مواضع اخیر اوباما بر آشتی فتح و حماس باید گفت مولفه‌های آشتی فتح و حماس به تحولات کلی منطقه بر می‌گردد و بیشتر در خیزش‌های اخیر مردمی‌ریشه دارد. این تحولات باعث شده است که هر کدام با دلایل خود، شرایط را برای ورود به بحث آشتی ملی مناسب دیده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه آن چه درباره سخنان اوباما مهم است بحث مربوط به مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها است و تمرکز او بیشتر بر این مسئله بود،تصریح کرد به نظر می‌رسد امریکایی‌ها استراتژی جدیدی را در قبال مذاکرات سازش و مواضع تندی که دولت نتانیاهو ابراز داشت، ارائه نداده اند. جوهره آن چه آقای اوباما در سخنان خود به عنوان دیدگاه ایالات متحده نسبت به مذاکرات صلح به آن پرداخت در واقع تفاوتی با مواضع گذشته ایشان ندارد.

ایرانی اظهار داشت اوباما به بازگشت اسرائیل به مرزهای 67 اشاره کرد و بحث تبادل اراضی را به آن اضافه کرد. اوباما به نوعی به این مسئله اشاره داشت که باید شهرک سازی  باتوافق تعریف شود. او هم چنین بحث دولت یهودی اسرائیل را مطرح کرد که به نظر می‌رسد این‌ها امتیازاتی بود که آقای اوباما به طرف اسرائیلی داد اماقبلا درمواقع مختلف به آنها اشاراتی داشت.26149

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =