مروری بر اخبار ایران در شنبه 7 خرداد 1390

ازدواج مجدد با شناسنامه جعلی
ایسنا نوشت: فردی که با جعل شناسنامه خود در یکی از شهرستان‌های همدان اقدام به ازدواج مجدد کرده بود، شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ به‌گذر رییس پلیس آگاهی استان همدان درباره این خبر گفت: در پی اطلاعات مردی مبنی بر اینکه فردی با جعل شناسنامه خود اقدام به ازدواج مجدد کرده است، کارآگاهان پلیس آگاهی اقدامات خود برای بررسی صحت موضوع آغاز کردند.
در ادامه تحقیقات فردی با هویت «م-الف» شناسایی و به پلیس آگاهی انتقال یافت. در تحقیقات از متهم، وی ابتدا منکر هر گونه جرمی شد، اما در ادامه به جعل شناسنامه و ازدواج مجدد به وسیله سند سجلی جعلی اقرار کرد و گفت دارای دو فرزند هستم و برای ازدواج مجدد با تحریف مندرجات شناسنامه خواهرم که فوت کرده بود، به مشخصات خودم تغییر دادم و با تهیه شناسنامه جعلی، اقدام به ازدواج مجدد کردم.
پس از اعترافات متهم با تکمیل پرونده، وی به مراجع قضایی تحویل شد.

 

 

دستگیری سارقان 426 میلیون تومانی بانک ملی شهرستان قدس
ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی استان تهران و البرز خبر داد: ماموران پلیس، سارقان 426 میلیون تومانی بانک ملی شهرستان قدس را دستگیر کردند. سردار علیرضا اکبرشاهی با اشاره به دستگیری سارقان بانک گفت: در 27 اسفندماه سال گذشته افرادی به بانک ملی شعبه شهرستان قدس وارد شده و 426 میلیون تومان را به سرقت بردند.
وی با بیان اینکه پس از اعلام این خبر چندین اکیپ ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران و شهرستان قدس رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: پس از بررسی‌های متعدد کارآگاهان، سرانجام سرنخ‌های اولیه از سارقان به دست آمد و مشخص شد که شخصی به نام «مجید» که در زمان وقوع سرقت به عنوان خدمتکار و سرایدار این بانک مشغول به کار بوده در طرح‌ریزی سرقت و انجام آن دست داشته است.
با دستگیری مجید و انجام بازجویی‌های فنی سرانجام وی لب به اعتراف گشود و ضمن قبول کردن مشارکت در سرقت اذعان داشت که نقشه سرقت را با فردی به نام «محمد» و فرزند وی به نام «مرتضی» طرح‌ریزی و 2 روز قبل از سرقت با توجه به اینکه کلیدهای بانک را در اختیار داشته است یک دستگاه برش هوا را به داخل بانک انتقال داده و در روز سرقت نیز پس از برش گاو صندوق و سرقت 426 میلیون تومان بدون این که سرنخی از خود به جا بگذارند محل بانک را ترک کرده بودند. با دستگیری و اعتراف مجید، مخفیگاه سایر همدستان وی که پدر و پسر بودند؛ شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو نفر دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.
اکبرشاهی در پایان با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی از ضبط 260 میلیون تومان وجوه مسروقه خبر داد و گفت: مابقی مبلغ نیز با توجه به این که توسط سارقان در بانک‌های مختلف سپرده‌گذاری یا خرج شده بود در حال پیگیری برای ضبط و بازگشت به بانک مربوطه است.

 

 

37 مجروح بر اثر واژگونی اتوبوس در جاده شاهرود - سبزوار
واحد مرکزی خبر نوشت: 37 نفر در سانحه واژگونی یک اتوبوس در جاده شاهرود - سبزوار زخمی شدند. فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل بانوان بسیجی شهرستان جوانرود استان کرمانشاه که عازم مشهد بود در کیلومتر 95 جاده شاهرود - سبزوار واژگون شد. وی با بیان اینکه 37 نفر از مسافران این اتوبوس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند، افزود: چهار نفر از مجروحان این حادثه دچار نقص عضو شده اند.
سرهنگ طاهری علت این سانحه را ناتوانی راننده اتوبوس در کنترل خودرو به علت تخطی از سرعت مجاز اعلام کرد.

 

 

 

دستگیری جاعلان اسکناس در پارسیان
واحد مرکزی خبر نوشت: اعضای باند جعل اسکناس در پارسیان به دام افتادند. فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت: با تلاش ماموران این نیرو پنج عضو این باند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند. سرهنگ نوراللـهی افزود: از مخفیگاه این گروه 2 میلیون و 210 هزار تومان اسکناس تقلبی بدست آمد. جاعلان اسکناس ها را در استانهای فارس، بوشهر و کرمانشاه چـاپ و در پارسیان توزیع می کردند. 

سانحه رانندگی در محور آبادان- اهواز با 3 کشته 
واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 206 با تیر چراغ برق در جاده آبادان - اهواز سه نفر جان خود را از دست دادند. مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: در این سانحه 2 مرد و یک زن کشته شدند. رضا رفیعی افزود: علت وقوع این حادثه بی احتیاطی راننده گزارش شده است. کشته شدگان این حادثه یکی قبل از رسیدن اورژانس و دیگری در حین انتقال به بیمارستان و دیگری در بیمارستان جان سپردند. 

 

دستگیری اعضای باند حرفه‌ای سرقت در خرمشهر
فارس نوشت: فرمانده انتظامی خرمشهر از دستگیری اعضای باند حرفه‌ای سرقت به عنف در این شهر توسط ماموران این نیرو خبر داد.حسین عزیزی اظهار داشت: برابر شکایت برخی از شهروندان در زمینه سرقت‌های به عنف توسط افراد ناشناس در سطح این شهرستان، با توجه به حساسیت موضوع بررسی و پیگیری جدی پرونده‌ها در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خرمشهر قرار گرفت. 
پس از تشکیل تیم ویژه توسط پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خرمشهر و کار شبانه‌روزی و بررسی سرانجام باند سارقان متشکل از چهار نفر بنامان معلوم که با تهدید به عنف با سلاح سرد دست به سرقت گوشی تلفن همراه و مدارک و اموال نقدی و غیر نقدی مردم می‌کردند، شناسایی و دستگیر کردند. برای متهمان پرونده قضایی تشکیل و موضوع برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

 شش گردشگر مفقود شده در ارتفاعات ایذه نجات یافتند
ایرنا نوشت: با انجام عملیات امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، شش گردشگر مفقود شده در ارتفاعات ایذه نجات یافتند.
در پی دریافت گزارشی در این زمینه در روز جمعه (6 خرداد)، یگان امداد هوایی و امداد کوهستان جمعیت هلال احمر خوزستان برای نجات این افراد وارد عمل شد. این یگان با اعزام یک فروند بالگرد و دو دستگاه آمبولانس و وانت کمک دار مجهز به تجهیزات امداد کوهستان ضمن یافتن افراد مفقود شده نسبت به مداوی مجروحان و انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام کردند.
این شش نفر که اعضای یک خانواده هستند به قصد گردش و کوهنوردی به مناطق کوهستانی ایذه و دهدز رفته بودند که دچار حادثه شدند.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =